Velkommen som ny spiller

Vi er rigtig glade for, at du har valgt at spille seniorfodbold i Gug Boldklub.

For at tage godt i mod dig og for at hjælpe dig ind i vores fantastiske fodboldfællesskab, har vi lavet denne velkomstside. Her kan du læse om de vigtigste forhold i forbindelse med at være ny spiller i Gug Boldklub.

Første gang i klubben
Måske er det allerede sket, men når du møder i klubben første gang, er det vigtigt, at du kontakter en træner, som kan guide dig i forhold til det første træningspas.

Det vil her blive arrangeret, at en træner eller en erfaren spiller viser dig rundt i klubben. Her bliver du vist infoskærmene, omklædningsrum, toiletter og boldrum. Du hører desuden om vaskeordning (hvis aktuelt), hilser på de øvrige trænere og bliver præsenteret i den gruppe, du skal starte med at træne sammen med. Ved denne indledende snak har vi brug for at vide lidt om dig som fodboldspiller, så vi kan imødekomme dine forventninger bedst muligt. Vær derfor opmærksom på at fortælle hvem du er, og hvad du har af ambitioner.

Vi vil fx rigtig gerne høre:
* Hvor har du spillet før?
* Hvilket niveau har du spillet på?
* På hvilket niveau vil du gerne spille i den kommende sæson?
* Hvilken position spiller du på banen?

I klubben har vi følgende seniorhold i Seniorafdelingen.
Herrer:
Jyllandsserien
Serie 3.1
Serie 3.2
Serie 4
Serie 5
7 mands C-række

Kvinder:

Kvindeserien
Serie 2

Se kontaktoplysninger på trænerne her på www.gugboldklub.dk.

Praktisk info
På infoskærme i klubhusets kan du se hvilket omklædningsrum og hvilken bane, dit hold skal træne på.

Klubben har en hjemmeside og en Facebookside, hvor du kan orientere dig om, det der sker i klubben.
I afdelingen har vi en tøjtrup til vores spillere på vores 1. og 2. hold, hvilket er ca. 40 spillere i alt. Alle øvrige spillere skal selv medbringe fuldt træningsudstyr til træning. Til kamp modtager alle spillere uanset hold et spillesæt, der består af trøje, shorts og strømper.

Afdelingens træningstider
* Herresenior: Tirsdag og torsdag kl. 19.00–20.30 + ekstra træning JS mandag kl. 19.00-20.30
* 7 mands C-række: Mandag kl. 19.00-20.30 (kamp eller træning)
* Damesenior: Mandag kl. 19.00-20.30 + torsdag kl. 19.00-20.30
* U19: Mandag og torsdag kl. 19.00-20.30

Indmeldelse og kontingent
Foregår via klubbens hjemmeside, hvor kontingentsatser fremgår.

Kommunikation
I seniorafdelingen bruger vi en facebookgruppe (Gug Boldklubs seniorafdeling) til at slå alle begivenheder i afdelingen op, så som fællesspisninger, afslutningsfester og de endelige holdudtagelser mv. Det er derfor meget vigtigt, at du løbende orientere dig på denne side.

Holdudtagelse sker ved weekendkamp om torsdagen efter træning. Ved midtuge-kampe bliver holdene udtaget sidste træning før holdets kamp.

Klubbens seniorudvalg
Seniorafdelingen ledes af et seniorudvalg, som organiserer de overordnede rammer, ansætter trænere og ledere samt arrangerer fællesarrangementer mv. Udvalget står desuden for vores MatchDay-koncept, som er et arrangement med flere hjemmekampe på samme dag. Et festligt, fornøjeligt og fodboldglad folkemøde med salg af pølser, kampprogrammer og med masser af tilskuere.

Klubbens seniorudvalg består af: Jonas Thimm Jensbye (formand), Erik Steffensen, Jesper Kaalbye og Niels Navne.

Spillerudvalg
På hvert hold har vi 1-2 repræsentanter i spillerudvalget – navnene skifter lidt, men dem hører du om senere. Dette udvalg har indflydelse på aktiviteter på tværs af afdelingen. Spillerudvalget skal være med til at sikre, at afdelingen udvikler sig, og at det er attraktivt at spille fodbold i Gug boldklub.

Du kan altid bringe nye idéer eller oplevelser til repræsentanterne i spillerudvalget, og du er også meget velkommen til at kontakte medlemmerne i seniorudvalget, som løbende arbejder med at skabe gode sportslige og sociale rammer for alle i afdelingen.

Fællesspisninger og sociale tiltag
Der er fællesspisning i afdelingen ca. hver 6. uge, og ellers er der de store opstarts- og afslutningsfester hver sæson. Vi gør meget ud af det sociale miljø i klubben – både små spontane tiltag på de enkelte hold og hyggeaftener på tværs af holdene i kantinen.

Læs mere om afdelingen i vores Seniorhåndbog
Hvis du yderligere er interesseret i at læse, hvorledes afdelingen organiseres og drives, kan du læse mere i vores Seniorhåndbog på klubbens hjemmeside under ”seniorafdelingen”.

Her finder du bl.a. beskrivelser af afdelingens udvalg og hvilke forventninger, der er til spillere, trænere og ledere i seniorafdelingen.

Endnu engang velkommen i klubben – Gug Boldklub: ”En del af noget godt”!

Venlig hilsen
Spillere, trænere og seniorudvalg i Gug Boldklub