Forsikringer

Ofte stilles spørgsmålet, hvordan er du som aktiv leder, træner, spiller og medlem af Gug Boldklub stillet forsikringsmæssigt, når du yder en indsats i klubben?

Som medlem af Danmarks Idræts Forening, DIF, har Gug Boldklub automatisk de vigtigste forsikringer en forening som vores bør have, sådan at alle de frivillige leder der lægger en stor arbejdsindsats i klubben, er dækket tilfredsstillende ind.

Der er tre generelle forsikringer, der gælder for den aftale der ligger via DIF, det er:

• ansvarsforsikring incl. retshjælp
    ·         arbejdsskadeforsikring
    ·         rejseforsikring

Hvor er vi forsikret?

De forsikringer der dækker medlemmer og ansatte er som nævnt en kollektiv aftale DIF har tegnet. Forsikringerne er p.t. placeret i Tryg, og administreres af forsikringsmægleren Willis.

Du kan via www.dif.dk eller www.idraettensforsikringer.dk klikke dig videre til en mere fyldestgørende information omkring de enkelte forsikringer. Derfra kan du også printe det ”Idrætsrejseforsikrings-bevis”, som du skal have med når du rejser udenlands.

Ved skader skal du kontakte bestyrelsen, sådan at skaderne formelt kan anmeldes korrekt.

Ulykkesforsikring

Gug Boldklub har ikke en kollektiv ulykkesforsikring. Ønsker du at du selv eller dit barn skal have en sådan forsikring, skal du selv tegne en ulykkesforsikring.

Hvordan bliver jeg medlem?

Det er meget nemt - ring til kasseren eller send en mail. Du vil herefter få information fra os, f.eks. når vi skal i gang med et arrangement. Her kan vi medlemmer - efter eget ønske, naturligvis - deltage med en indsats, der passer os hver især… men HUSK, at det er helt frivilligt.

Det koster kun den beskedne sum af kr. 150 om året.

Vi glæder os til at byde dig velkommen i Gug Boldklubs Venner - klubben bag gode initiativer til gavn og glæde for ungdommen i vores lokalsamfund.

Øvrige forsikringer

Ud over dette har Gug Boldklub almindelige forsikringer af bygninger og inventar. Der er på disse forsikringer ingen dækning for de genstande spillerne har, f.eks. tøj og værdigenstande i omklædningsrummet samt til opbevaring under kamp / træning i kantinen.

Det er altså dit eget ansvar / risiko!