Bakspejl: Et tilbageblik på en trænerlegende

Af Kristian Møller Andersen.

For de der var i Gug Boldklub tilbage i de glade 1990'ere har den daværende seniortræner Ole Madsen fået legendestatus. Et tiår hvor Danmark som bekendt vandt EM, Titanic hittede i biffen, Barbiegirl med Aqua rungede i højttalerne og internettet og mobilen så småt tittede frem. I 1995 var der ex. blot 10.000 internetbrugere i Danmark (!).

Tilbage til Ole Madsen. Ole var måske den bedste førsteholdstræner Gug BK har haft. I hvert fald hvis man spørger dem med det historiske overblik. Ud over det rent fodboldfaglige, hvor Ole Madsen om nogen fik det til at svinge i Gug, var Ole også et meget socialt menneske, der var vellidt af alle. Også dem udenfor førsteholdstruppen. Ole engagerede sig i klubben - også uden for banen - og deltog i klublivet på mange måder.

Ole Madsen var træner i perioden 1990-2000; En ti-årig periode hvor Gug - som nu fristes man til at skrive - lå og skiftede mellem S2 og S3. Ja-ja, jeg ved da godt, at vi for en gang skyld er i S1 til foråret...

Webredaktøren har været i annalerne og fundet et interview med Ole Madsen fra efteråret 2000, hvor Ole havde truffet beslutningen om at stoppe i Gug Boldklub. I interviewet finder vi bl.a. et bud på 1990'ernes bedste Gug-hold og såmænd også et bud på den bedste Gug-spiller i perioden.

Artiklen er således et meget godt tidsbillede af Gug BK i perioden. Læs det og bliv lidt klogere på Gug Boldklub.

Læs artiklen fra Klubblad nr. 4, 2000 ]