Bakspejl: Næstformand på nedtrapning

Af Kristian Møller Andersen.

Dette tilbageblik er et interview med daværende næstformand Claus Willadsen.

Ingen kan sige Gug Boldklub uden at sige Claus Willadsen. I hvert fald ikke hvis man ser på klubben fra 1970
erne og frem.

CW startede i Gug BK, da Gug BK sidst i tresserne spillede helt i blåt på baner ved Gug Skole på Solhøjsvej.

CW var en markant figur i klubben op gennem 80'erne, 90’erne og 00’erne helt ind til 2011, hvor han trak stikket som formand.

CW spillede fra 1979 og frem hele 178 førsteholdskampe og er stadig nummer 5 på alle tiders liste. Han var et af de markante ansigter i seniorafdelingen, der havde stor indflydelse i en afdeling, der i perioden gjorde det på det jævne rent sportsligt og af den daværende førsteholdsspiller Jan Costello blev kaldt ‘verdensmeste i socialt samvær‘.
En tid der var ganske anderledes end idag, hvor der dengang virkelig blev gået til stålet i tredje halvleg. Så har jeg ikke sagt for meget.

CW var i flere omgange bl.a. ungdomstræner, seniorformand og næstformand for til sidst at ende som formand i 7 år fra 2005-2011. Hans periode som formand var præget af kontinuitet og orden i økonomien og så var han om nogen manden, der satte Gug BK’s egnsplanvejprojekt på skinner inden efterfølgeren Henrik Schnoor tog over.

Interviewet her er fra efteråret 1995, hvor CW ‘kun’ var næstformand, aktiv omkring byfesten og old boys’er. Han var i øvrigt manden, der hentede den meget populære førsteholdstræner Ole Madsen til klubben og lavede noget så usædvanligt som en 5-års kontrakt med ham. Noget usædvanligt i serie 3.

Læs interviewet og få et indblik i Gug BK anno 1995.

Læs artiklen fra Klubblad nr. 3, 1995 ]