Gode årgange

Af Benny Nygaard.

Kig nu godt efter på billederne her. Selv om de er forholdsvis gamle – helt fra tresserne – kan du måske stadig kende en eller flere af fortidens kæmper på datidens serie 3- og 5-hold.

Billederne fra 1962 og 1966 er udlånt af klubbens gamle formand, Hans Frederiksen, der sad ved roret omkring 1970, og det fra 1961 af klubbens nuværende sekretær, Michael Kjølby.

Hans Frederiksen fortæller i øvrigt, at Gug Boldklub – i begyndelsen af tresserne – skiftede til nye flotte blå trøjer med hvide ærmer. Tilsvarende Frederikshavn med populære Guld-Harald på holdet. Som det fremgår – selv om billederne ikke er i farver – skiftede klubben nogle år senere til helt blå trøjer (af bomuld), men det foregik tilsyneladende ikke lige med et. Derfor optrådte spillerne heller ikke helt, som nutidens mode foreskriver. Reklamer på trøjerne og udskiftningsspillere var endnu ikke opfundet. En helt anden – og svunden tid. Men et nostalgisk tilbageblik – for mange, forhåbentligt.

Redaktionen takker både Hans og Michael for deres bidrag til, at Gug Boldklubs historie hermed kan blive synliggjort yderligere.

Serie 5-holdet fra 1961.
Fotograferet på Mou Stadion.

Forrest fra venstre: Peter Bjarne Jensen,Bjarne Vardinghus-Nielsen og Preben Poulsen.
I midten fra venstre: Finn Frederiksen, Torkild Pedersen og Gunnar Vestergaard.
I bagerste række fra venstre: Bent Rasmussen, Søren H. Pedersen, Erlund Nielsen, Niels H. Pedersen og Hans Frederiksen.

Serie 5-holdet fra 1962.
Fotograferet i Øster Hurup.

Forrest fra venstre: Finn Frederiksen,Jørgen Kristiansen og Preben Poulsen.
I midten fra venstre: Erlund Nielsen, Thorkild H. Pedersen og Hans Frederiksen.
I bagerste række fra venstre: Henning Poulsen, Søren H. Pedersen, Jørgen Poulsen, Niels H. Pedersen og Leif Kjølby.

Serie 3-holdet fra 1966.
Fotograferet på Gug Stadion ved Gug Skole.

Forrest fra venstre: Bent Poulsen, Bent Wittrup og Erlund Nielsen.
I midten fra venstre: Karl Johan Klitgaard, Peter Bjarne Jensen og Thorkild Vardinghus-Nielsen.
I bagerste række fra venstre: Hans Frederiksen, Arne Pedersen, Kurt Pedersen, Jørgen Bisgaard og Finn Frederiksen.