100 kampe til Frederikke

Af Benny Nygaard.

Første kvindespiller med 100 kampe på 1. holdet.

Lørdag den 15. oktober spillede Frederikke Lind Kristensen sin kamp nr. 100 på klubbens 1. hold for kvinder. Hun er dermed den første spiller i klubbens historie, der opnår denne imponerende rekord – efter syv år på holdet.
Frederikke debuterede på 1. holdet tilbage i sommeren 2015 og har således været med og haft stor indflydelse på den lange og flotte optur klubbens kvindehold har gennemgået de senere år.

Som holdets anfører og en central midtbanespiller går hun altid forrest og har spillet med i alle kampe - og i alle minutter.  Og aldrig skadet. En rigtig jernlady  og ildsjæl - kort og godt!
Også uden for banen nyder klubben godt af hendes engagement, når der skal trækkes i trådene – f.eks. med en fest eller to.

Jubilæumskampen på hjemmebane mod lokalrivalerne fra Vejgaard endte målløs, så der blev ingen sejr som gave fra holdkammeraterne denne dag. Næste gang, måske!

Gug Boldklubs Venner, repræsenteret ved Benny Nygaard, var dog kortvarigt på banen for at ønske tillykke og belønne Frederikke med en gavecheck som påskønnelse for den store præstation i Gug Boldklubs farver gennem de nu 100 kampe.

Frederikke ønskes også herfra STORT TILLYKKE med jubilæet.