Breaking News: Ny jyllandsserietræner på plads

Ny førsteholdstræner er på plads for Gug BKs Jyllandsserie 1-hold.

Af Jonas Jensbye.

Vi er rigtig glade for at kunne løfte sløret for, at Michael Hjortkjær bliver ny cheftræner for vores herrehold, som netop er rykket op i Jyllandsserie 1.

Michael Hjortkjær er 38 år og har et langt og flot CV med over 20 års trænererfaring fra diverse klubber rundt i landet. Senest var han assistenttræner for Vendsyssel FF i 1. division, og inden da var han i to år fysisk træner for AC Horsens' superligahold samtidig med, at han var cheftræner for klubbens U19-hold.
Michael har DBU’s A-licens og overbygningen UEFA Elite A-Youth, og han har bl.a. arbejdet med de bedste U19-spillere i både FC Nordsjælland, B93 og Horsens. Han har også gennem to år været first team coach i 2. divisionsklubben Næsby.
(Foto øverst: Michael Hjortkær t.v. sammen med Jonas Jensbye).

Erik Steffensen fra seniorudvalget kommenterer ansættelsen:
- I de seneste uger har vi i seniorudvalget været igennem en rigtig spændende ansættelsesproces med flere dygtige kandidater. Vi har arbejdet omhyggeligt med at finde den helt rigtige til jobbet, og med vores valg af Michael er vi overbeviste om, at vi er lykkedes hermed.
Som klub skal vi alle være stolte af, at vi sammen har skabt nogle rammer - både organisatorisk og fysisk – som mange dygtige trænere finder attraktive at være en del af.  Det siger meget om vores klub og om den udvikling, vi er inde i.
Vi er derfor rigtigt glade for de mange gode ansøgninger, vi har fået, og at vi i dag kan præsentere en kapacitet som Michael som ny cheftræner.

Jonas Jensbye supplerer:
- Michael har et meget flot træner-CV og har over en årrække bevist, at han er en rigtig dygtig træner, som formår at udvikle et hold og at få unge mennesker til at lykkes. Desuden er han bare en rigtig behagelig fyr med et godt værdisæt, som passer perfekt ind i vores klubfællesskab. Vi er derfor overbeviste om, at han er den rigtige til at understøtte vores kultur og til løfte vores hold til næste niveau.

Michael er oprindeligt fra Nordsjælland. Han bor i dag i Elling med sin kæreste og deres søn på knap 3 år. Han har en bachelor i idræt og er desuden uddannet lærer. Til daglig arbejder han som skolelærer i Strandby ved Frederikshavn.

Michael Hjortkjær begrunder sin interesse i jobbet som førsteholdstræner i Gug:
- Da jeg fik et tip om, at Gug søgte ny træner, troede jeg egentlig ikke, at jobbet var noget for mig, før jeg fik undersøgt det lidt nærmere. Men efter at have set holdet i kamp blev jeg straks noget mere interesseret, idet jeg synes, holdet har et højt niveau og spiller noget rigtig flot fodbold. Min research omkring klubben har givet mig et meget positivt indtryk af klubbens holdninger og værdier, som tydeligt også føres ud i handling. Fx er klubbens MatchDay-koncept jo noget helt særligt, som ikke findes mange andre steder.

Michael begrunder endvidere, at timingen for ham er perfekt:
- Det er heller ikke nogen hemmelighed, at jobbet passer rigtig godt ind ift. at have mindre børn, så det har også været en afgørende faktor. Jeg valgte derfor at søge jobbet og efter flere gode samtaler med seniorudvalget, er jeg bestemt blevet bekræftet i, at Gug er en rigtig god klub med en god ledelse, nogle sunde værdier og et rigtigt godt fællesskab”.

Michael tiltræder jobbet allerede i november, så han kan mødes med truppen, inden der for alvor holdes vinterferie. Michael har skrevet under på en kontrakt, som gælder frem til udgangen af 2024.

Michael er helt klar til udfordringerne i Gug:
- Det er faktisk lidt tid siden, jeg stoppede i Vendsyssel FF, så jeg har virkelig savnet at være en del af en trup og at have græs under fødderne. Jeg glæder mig derfor vildt meget til at komme i gang sammen med truppen og møde alle omkring holdet.

Rigtig hjerteligt velkommen til klubben, Michael!

Jesper Kaalbye fortæller om processen med at få teamet omkring JS1-holdet på plads:
- Vi har i denne proces løbende været i dialog med assistenttræner Casper Stokbro og målmandstræner Mads Aastrup. De har begge bidraget enormt flot til holdets udvikling gennem de seneste år, så det har været vores førsteprioritet at forlænge aftalerne med dem begge. Det handler ikke kun om at sikre kontinuitet, men om at have den rette kvalitet på de vigtige poster omkring holdet – og den kvalitet besidder både Casper og Mads.

Sideløbende med at der arbejdes på at få trænerteamet på plads for herrernes førstehold, så er der også fokus på de øvrige holds trænerkonstellationer. Her er det forhåbningen, at der også snart er nyt at orientere om.

Afslutningsvist skal der lyde endnu en stor tak til Kasper Stiller for hans flotte arbejde de seneste fem år i Gug Boldklub. Kasper har - sammen med Casper og Mads, holdlederne Villy og Ib samt spillerne - arbejdet stenhårdt til det sidste, og belønningen er den flotte oprykning til Jyllandsserie 1.