Damesenior: Vokseværk og nye trænere

Af Jonas Jensbye.

Succes og vokseværk hos damesenior
– nu kan vi også byde velkommen til to nye trænere

En imponerende sæson for vores to damesenior-hold er nu afsluttet med en flot oprykning for 1.-holdet til Jyllandsserien. Serie 1-puljen blev vundet med maksimumpoint og den helt uvirkelige målscorer på 59-4! Serie 2-holdet klarede sig også yderst fornemt med en 4. plads i puljen og 13 point. Det er godt gået af holdet, som primært har bestået af vores nyoprykkede U18-piger. Det er også skønt at se, hvordan pigerne står sammen på tværs af holdene, hvor der er en god blanding af erfarne Gug-piger, U18’ere og spillere udefra, som er faldet rigtigt godt til i klubben.

Til den kommende sæson rykker næste kuld af talent op i seniorafdelingen (vores U16-hold i foråret), og der er også forventning om yderligere spillertilgang udefra. Derfor har det været vigtigt at få trænerkonstellationerne på plads i ordentlig tid. Jan Madsen og Thomas Dal Andersen fortsætter omkring JS-holdet – kæmpe tak for jeres indsats omkring begge hold i dette forår! Stor tak også til Asta Hulda Gudmundsdottir, som har ydet en stor indsats som både spiller, træner og motivator på alle klubbens 3 damehold. Det tredje hold er vores rutinerede 7-mandshold, som både vandt deres pulje og tog pokalen med hjem som Nordjysk Mester. Godt gået hele vejen rundt! Asta har til den kommende sæson valgt at fokusere på sin rolle inde på banen, så der er behov for nye kræfter i trænerstaben.

Vi er derfor glade for at kunne fortælle, at Susan Nielsen følger U16-pigerne op i seniorafdelingen. Susan har solid erfaring med trænergerningen, hvor hun har stor ære i den flotte udvikling, der er sket på pigesiden i vores klub. Flere af de U16-piger, som Susan har trænet i år, har allerede fået seniorkampe under huden, og de ser bestemt ud til at have den gejst og det gåpåmod, som kan gøre overgangen meget lettere. Susan får fremadrettet rollen som assistenttræner på serie 2-holdet, hvor Torben Siqueira Røgilds bliver ny cheftræner. Torben har senest været assistenttræner på Vejgaards serie 1-hold, og han har tidligere arbejdet tæt sammen med både Jan Madsen og Thomas Dal Andersen i Vejgaard. Vi har lært Torben at kende som en meget dedikeret og arbejdsom træner, som også har gjort en dyd ud af at bidrage til sammenhængskraften på tværs af dameseniorholdene i Vejgaard. Netop samarbejdet på tværs af holdene ser vi som helt afgørende for at kunne fortsætte den flotte udvikling, som vores kvindespillere og -hold er inde i. Vi er sikre på, at Susan og Torben er de rette til at stå i spidsen for serie 2-holdet, og så må vi se, om vi får brug for yderligere trænere, hvis vokseværket fortsætter.

På herresiden og vores spændende U19-projekt er der også snart nyt på trænerfronten – vi melder ud, så snart aftalerne er helt på plads.

Forza Gug BK