Få en god historie – eller flere

Af Benny Nygaard, redaktør

Måske ved du det allerede, men hvis ikke, så husk at du kan finde klubbens mange klubblade oppe på 1. salen i klubhuset. Disse står nemlig her fint indbundne i en reol – på reposen. Frit tilgængelige for interesserede.
De mange klubblade, der er udgivet gennem tiden, er netop blevet udvidet med to nye bind – nemlig for perioden 2016 – 2022, og indbinding er igen sponsoreret af Gug Boldklubs Venner.
Klubbladene indgår – på sin vis – som en vigtig del af Gug Boldklubs historie, og afhængig af øjnene, der ser, vil disse fremkalde minder fra svundne tider for mange.

Ud over at udgøre en del af historien for Gug Boldklub viser klubbladene også en del af udviklingen i forretningslivet i bydelen Gug. Dette afspejles tydeligt af annoncer fra de mange firmaer, der gennem tiden har støttet klubben.  Nogle er her endnu, men mange eksisterer ikke mere. Et eksempel herpå er vores første lokale supermarked, Trika (senere Mema)  med købmand Villy Jellesen i spidsen. Den særdeles vellidte forhenværende købmand er nu en engageret holdleder for klubbens Jyllandsseriehold, heldigvis.

Det kan stærkt anbefales, at du indimellem tager et pusterum fra nutidens digitale verden, og i stedet fordyber dig mere eller mindre i den guldgrube af fortællinger om Gug Boldklub, klubbladene indeholder.
Du vil blive glædeligt overrasket – gættes der på.
Og for resten, hjælp med at passe godt på bindene med klubbladene, for disse er uvurderlige – på sin vis.

Bemærk i øvrigt, at der på reolen med de indbundne klubblade, er placeret nogle kasser med overskydende klubblade fra omdelingerne i Gug og Visse. Eksemplarer af disse er du meget velkommen til at tage med hjem.