Fodbold er for piger!

Af Anders Egeberg Olesen.

Tirsdag d. 8/9 var der opstart for Gug Boldklubs helt nye pigehold for årgang 2013 og 2014. For den nye bestyrelse har det været vigtigt at udvikling har førsteprioritet i vores forening, og således skal der satses på alle årgange, køn og niveau. Derfor har vi også et mål om at der SKAL startes afdelinger op for alle pigeårgange i fremtiden.

Fokusområderne for dette nye hold vil være fysisk aktivitet, leg med bolden og sociale relationer. Når det er håber vi på at kunne tilmelde to hold i DBU-turneringen – et hold pr. årgang – så pigerne kan mærke stoltheden ved at trække i blå/røde trøje.

Første træning var en kæmpe succes, hvor 19 piger var med. Men anlægget på Vissevej kan huse mange flere spillere. Så spred gerne budskabet til familie og venner, så vi kan få Gug Boldklubs SEJESTE pigeafdeling op at stå!