Freja rundede de 100 kampe

Endnu en kvindespiller med 100 kampe på 1. holdet – Freja Mortensen.

Af Benny Nygaard.

I efterårets sidste kamp for klubbens dygtige 1. hold i Kvindeserie Vest – hjemme mod Team Viborg søndag den 30. oktober - kunne endnu en gæv spiller fra holdet fejre sin kamp nr. 100, nemlig Freja Mortensen.

Hun er dermed nr. 2, der har opnået dette flotte jubilæum – efter Frederikke Lind Kristensen, som passerede milepælen for to uger siden.

Freja debuterede helt tilbage i sommeren 2015 og har således også været med på den lange og flotte optur, klubbens kvindehold har gennemgået i de seneste år.
Hun er en all round-spiller, der kan udfylde flere pladser på holdet, men er mest på den centrale midtbane, hvor hun med stort engagement og god taktisk forståelse altid gør en 100 % indsats. Freja har gennem de senere år – både under træning og i kamp - gennemgået en stor udvikling, der lover godt for fremtiden.
I fodbold er mål – som vi alle ved - vigtige, så måske ligger her yderligere et potentiale for den udvikling, Freja i fremtiden skal igennem.

Jubilæumskampen på hjemmebane mod de suveræne puljevindere fra Viborg, endte desværre med et nederlag på 0-2 (efter 2-2 dernede tidligere på sæsonen). Freja har således en sejr til gode fra sine holdkammerater, når der til foråret atter skal spilles om point.

Formanden for Gug Boldklubs Venner, Jørn Axelsen, gik inden kampen blev fløjtet i gang på banen for at ønske tillykke og belønne Freja med en gavecheck som påskønnelse for den store præstation i Gug Boldklubs farver gennem de nu 100 kampe.

Freja ønskes også herfra STORT TILLYKKE med jubilæet.