Hele teamet omkring JS-1 Herre er nu på plads

Thorsten Stevnhoved og Povl Hansen vender tilbage til Gug BK.

Siden aftalen i oktober faldt på plads med cheftræner Michael Hjortkjær har der været arbejdet på at få et stærkt team på plads omkring JS1-holdet. Det mener vi bestemt er lykkedes, idet Thorsten Stevnhoved tiltræder som assistenttræner på JS1-holdet, mens Povl Hansen bliver tilknyttet i en udvidet målmandstræner-funktion. Funktionen vil omfatte træning af herre- og kvindeseniorkeepere og der vil være naturlig kobling til keepere i ungdomsafdelingen.

Thorsten Stevnhoved er et kendt ansigt i Gug Boldklub, hvor han tidligere har huseret på førsteholdets midtbane. Thorsten er som spiller skolet i bl.a. AaB og Aalborg Changs ungdomsafdelinger, og han startede for år tilbage sin trænerkarriere i Nordens Paris og har senest været assistenttræner for JS-holdet i Aalborg Freja under Mark Hellerup. Et hold som i sidste sæson var vores nærmeste konkurrent i kampen om oprykning til JS1. Thorsten er en naturlig autoritet, der er god til mandskabsbehandling. Desuden har han en humørfyldt fyr, med et naturligt glimt i øjet, der er god til at finde og fastholde balancen mellem alvor og sjov.

Thorsten ser meget frem til at blive genforenet med Gug Boldklub og til at have Michael Hjortkjær som sparringspartner. Thorsten har allerede været med på træningsbanen, og ham og Michael allerede har fundet ind i et rigtig godt samarbejde med hinanden og med spillertruppen, hvilket tegner rigtig godt for den kommende sæson.

Povl Hansen har også tidligere været tilknyttet Gug Boldklub. Han var da ungdomstræner for den talentfulde 2002-årgang. En årgang hvor hans søn Mads Serup (tidligere JS-spiller i Gug BK) var med i truppen.

Povl har siden uddannet sig som målmandstræner med UEFA B-licens og igennem 3,5 år været tilknyttet de højest rangerende hold i Vejgaard BK (1. holdet i hhv. 2. division, DS og JS), haft 5 år i Jammerbugt FC (1.holdet i hhv. 1. og 2. division samt U19- og U17-holdene) og senest været et halvt år i AaB (pige elite U18 og U16). Han er derfor en meget erfaren og kompetent træner til posten, der har store kvaliteter at byde ind med. Vi glæder os derfor over, at han ser så store udviklingsperspektiver i Gug BK, at han har sagt ja til opgaven og er klar til at præge det videre arbejde med vores målmænd. Udover træning af keeperne i seniorafdelingen vil Povl ligeledes vil bidrage med inspiration til trænere i ungdomsafdelingen omkring målmandstræning, så der arbejdes efter en rød tråd i klubben på dette vigtige område.

Ud over trænerevnerne er Povl en rar fyr med et stort og smittende engagement. Vi er derfor overbeviste om, at han er det helt rigtige match til Michael og Thorsten og klubbens trænere.

Holdledere
Til at flankere trænerne har vi fået tilsagn fra holdlederne Villy Jellesen og Ib Brix (som er med omkring både JS1- og serie 2-holdene) om, at de er klar til at fortsætte i deres funktioner. De yder begge et enormt vigtigt arbejde med den gode stemning i og omkring truppen og med at skabe den bedste ramme omkring holdet på kampdagene, ligesom de aflaster trænerne med vigtige praktiske opgaver. Vi er derfor utrolig glad for, at de begge vil fortsætte som holdledere, og der skal her lyde en dybtfølt tak for jeres store indsats.

Hermed er hele teamet på plads omkring vores herre Jyllandsserie-hold. Et meget stærkt team. Hvor bliver det spændende at lære dem alle bedre at kende og at følge deres samarbejde og deres videre udvikling af spillerne og holdet, når det hele igen starter op til februar.

Apropos serie 2- holdet, så er træneraftalerne også ved at være på plads der, og det håber vi at kunne melde ud snarest i lighed med trænerne omkring serie 3-holdet.

Sportslige julehilsner fra
Seniorudvalget