Inspirationstræning for børnetrænere

Af Anders Egeberg Olesen.

I Gug Boldklub har vi oparbejdet en kultur for meget engagerede børnetrænere. Det er både når det handler om afdelingernes egne træninger og kamp, men også når der skal tilegnes ny viden. Således var AaB vært for en inspirationstræning for vores trænere fra U5-U12, og 15 trænere fra de respektive afdelinger brugte deres mandag aften på Gl. Vissevej.

Partnerklubudvikler Alexander Søgaard Steen stod for en struktureret træning, med øvelser som vores medier fra U9 og U10 drengeholdet nød godt af. Der blev både brugt fødderne, men hovedet blev især taget i brug med øvelser som krævede koncentration. Alexander fik drengene til at lytte flot efter, så der blev set lidt misundeligt til fra trænerne fra Gug.

Til både trænernes og spillernes store overraskelse havde Alexander medbragt en hjælpetræner, og det var ingen ringere end U19 målmand Theo Sander som tidligere har slået sine folder på Skjøtt Arena. Theo Sander der nu er på kontrakt i AaB og har været til prøvetræning i mægtige Juventus, gav spillerne stjerner i øjnene.

Fra Gug Boldklubs side skal der lyde en stor tak til både Alexander og Theo. Jeg er sikker på der er enighed om at der var godt udbytte, så vores trænere i U5-U12 fortsat går på banerne med stort engagement.