JS: Strandberg og ungdomshjemmet tabte for tredje kamp i træk

Af Simon Frederiksen.

Tjørring Fodbold-Gug Boldklub 3-1 (0-0)

Målscorer Gug: Lasse Strandberg

Den gode nyhed først: Nedsmeltningen denne lørdag var væsentlig kortere end for en uge siden. Mod Tjørring varede den kun 8 minutter... Det var desværre nok til at Tjørring scorede tre gange og da Gug ikke havde evnet at score i medvinden i første halvleg eller sætte større prop i rumpetten i anden, fes målene ind og JS-holdet tabte for tredje kamp i træk.

Det unge Gug-hold med alderspræsidenten Lasse Strandberg i overdådigt spilhumør, blandt andet symboliseret ved et lob fra midten mod en målmand med tilnavnet ’Store’. Med hans egne negative briller på, ville man kalde det tangerende idioti. Her dog særdeles veludført, men desværre ikke nok til at overliste hovedrolleindehaveren fra Den Store Venlige Kæmpe.

Ellers bød første halvleg på et Gug-hold i den lyserøde Giro-førertrøje(#tøhø for man spillede også i den lyserøde udetrøje). De største chancer tilfaldt en særdeles velspillende Marc Dahl, igen-igen Man of the Match. Den ene en 123 procents chance, hvor han blev spillet nøgen med en fodsålsaflevering af Mads Serup, denne gang uden de 12 ekstra kilo gips på den brækkede hånd. Ellers var Gugs arkitektfirma Sørensen&Strandberg vært for en dejavu fra dengang Herrelandsholdet kvalificerede til VM 2002 med 6-0 over Island og Stig Tøfting trillede et frispark til Thomas Gravesen, der høvlede den i krydset. Desværre var ’Store’ klar i Tjørring-målet. Og desværre har Strande og Sørensen ikke samme frisure som Tøffer og Graver.

Trods tyve minutter i overtal får Gug dog ikke skabt det helt store derefter, og faktisk er det keeper Simon Steffensen, der må diske op med et par store redninger i slutningen af første halvleg for at holde scoren på 0-0.#Aastrup-effekten
Gug-holdet mistede i første halvleg den stærkt spillende anfører og holdets diætist, Jesper Amstrup, der fik en fiber, hvilket også blev bemærket til en konfirmation i Karup Kirke – så højt skreg han. Ellers var et højdepunkt clearingerne fra vores backs, Anton Langagergaard og Jacob Balleby. Førstnævnte med en clearing, hvor han roterer 180 grader i luften og ’header’ med skulderbladet, mens Balle tre gange mønstrer en såkaldt skildpadde – flot springteknik og dukket nakke.

Kampen startede med et minuts stilhed til ære og minde for den Herning Fremad-spiller, der døde torsdag aften. En spiller, der også havde forbindelser til Tjørring og derfor selvfølgelig også noget vi som klub støttede op om. En tragedie, der sætter fodbolden i anden række og gør det hele lige pludselig lugter lidt meningsløst. Da Tjørring brager sig på 1-0 virker det også som om at en ekstra tung sten fjernes fra skulderen. Det kan fodbold også.

Det sluttede altså med et nederlag og en tung tur hjem. Det første nederlag i Jyllandsserien for dagens holdleder, MVP og dommerbedømmer, Thomas Bruun. Og nu vi er ved dommeren og de gode præstationer, så dømte manden i sort glimrende. Han stod også bag kampens taktiske genistreg, da han beder det Trabzanspor-farvede hjemmeholdet skifte deres allerede noterede 6’er ud, så han slipper for et rødt kort. Godt. For Tjørring.

Nu går Gug-holdet ind til kampen mod Herning Fremad som underdogs og det har før givet vinger.

Det er valgkamp - og vi holder kun løfter vi lover: at kæmpe foromtalte rumpet ud af buksen.

Vi ses til #MatchDay på lørdag.