JS: Teamet omkring holdet på plads for 2020

Søndag kl. 11.30 venter der i Vejgaard en afgørende kamp for klubbens førstehold i Jyllandsserien. Holdet kan med en sejr snuppe rækkens tredjeplads og dermed tage et point med over i næste års JS1. Til gengæld kan et nederlag betyde en samlet femteplads og dermed et forår i JS2.

Selvom sæsonmålet om en plads i JS1 kan nå at glippe, så er kursen sat for det kommende år. Seniorudvalget er nemlig lykkedes med at forlænge træneraftalerne til december 2020 med cheftræner Kasper Stiller, assistenttræner Casper Stokbro Pedersen og målmandstræner Mads Aastrup. Formand for seniorudvalget Jonas Thimm Jensbye sætter ord på de nye aftaler:

Vi oplever et dynamisk og engageret trænerteam, som er godt i gang med at videreudvikle et rigtigt spændende hold og en i forvejen stærk træningskultur. Trods korte perioder med modgang i foråret og i starten af efteråret, så har træningsmiljøet hele tiden været i fremdrift, hvilket også har betydet, at vi i weekenden skal spille om oprykning til JS1. I dag står vi med den stærkeste førsteholdstrup i klubbens historie, og det særlige herved er, at den er funderet i en stærk talentudvikling af klubbens egne spillere. Samtidig er trænerteamet lykkedes med en balanceret rekruttering og integration af profiler ude fra, hvilket netop er det, vi ønsker. Vi har derfor en meget spændende trup, vi gerne vil bringe videre, og vi tror på, at vores trænerteam har de rette evner til at løfte truppen endnu mere. Vi ser pt. nogle spillere, som tager store udviklingsryk, og et hold der modnes og viser et stadig mere organiseret udtryk på banen, hvilket gør holdets fremtid særdeles lovende. Omkring holdet ser vi desuden et seriøst og stærkt konkurrencemiljø, der rummer både kærlighed og krav, samt et godt og muntert omklædningsrum. Det er noget, vi meget gerne holder fast i”.

Omkring samarbejdet trænerne imellem tilføjer han:

Vi ser et rigtig godt samarbejde mellem de tre indbyrdes med en god balance af alvor og lethed. Det er tre seriøse og sultne trænere, som hele tiden kigger efter, hvor de næste par procenter kan optimeres hos såvel dem selv og hos spillerne. Kommunikationen mellem trænerne og til spillerne bærer desuden præg af en sund, uformel og humørfyldt jargon, hvilket er med til at skabe et godt udviklingsmiljø i truppen. Endvidere indgår trioen rigtig godt i klublivet og i dialogen med klubbens øvrige trænere, hvilket er med til at forene og videreudvikle vores afdeling og vores klub; både sportsligt og socialt. I det hele taget har vi en tro på, at vi endnu ikke har set det bedste fra vores talentfulde hold, og vi er sikre på, at de tre trænere er de rette til at forløse potentialet”.

Det sidste vigtige parameter omkring forlængelsen handler om rollen som klubambassadører:

Vi har i de tre trænere nogle gode ambassadører for vores klub. De vil vinde, men de opfører sig ordentligt og er respekteret af modstandere og af vores egne klubfolk. Derudover tager de stort ansvar omkring udviklingen af det gode trænermiljø i klubben, og især Kasper Stiller lægger som cheftræner mange kræfter i også at understøtte ungdomstrænerne i klubben. Denne indsats er netop med til at understøtte, at vi som klub udvikler os nedefra, og at vi fortsat kan have stærke ambitioner om at skabe egenudviklede spillere til vores bedste seniorhold i klubben.”

Til at supplere trænerteamet er der også lavet ny aftale med holdleder Villy Jellesen, som fortsat vil have Thomas Bruun til at vikariere på posten. Thomas træder samtidig ind i Seniorudvalget sammen med Erik Steffensen, Jesper Kaalbye, Niels Navne og Jonas Thimm Jensbye.

Villy har taget holdlederrollen på sig på en måde, der vækker minder om æresmedlem Benny Nygaards årrække på posten. Villy er enormt dedikeret til rollen og sætter en stor ære i, at spillere og trænere har de bedste forudsætninger for at skabe resultater på banen. Han er en rigtig ildsjæl og en stærk samtalepartner, og det gør ham yderst vellidt i spillertruppen, blandt trænerne og på lægterne. Thomas har også stor ære i, at holdlederrollen er så betydningsfuld for holdet. Thomas har et stort drive og en kærlig insisteren på, at tingene både skal være i orden og skal udvikles. Det mærker vi allerede stærkt i Seniorudvalget, hvor Thomas tager opgaver og ansvar på sig og bidrager til, at vi kan tage nye skridt fremad i afdelingen”, afrunder Jonas Thimm Jensbye.

Seniorudvalget arbejder videre på trænerkabalen for 2020, hvor opgaven er at finde de rigtige trænere til at indfri ambitionen om, at have et stærkt fodboldtilbud til både top- og breddespillere i klubbens seniorafdeling. Målet er klart: Antallet af spillere skal øges i vores seniorafdeling.

Husk støtten til Jyllandsserieholdet på søndag kl. 11.30 i Vejgaard, hvor modstanderen har valgt at kampen flyttes fra Soffy Road til en væsentligt ringere bane på Gl. Vejgaard Stadion.

Forza Gug BK!