JS-trænerteam på plads

Midt i en spændende tid for klubbens førstehold i kampen for pladserne i næste års Jyllandsserie 1 kan vi her løfte sløret for, at Seniorudvalget har forlænget aftalen med Kasper Stiller, hvormed han fortsætter sit arbejde med Jyllandsserieholdet i 2019.

”Vi synes Kasper er faldet rigtig godt til i klubben, og han har gjort et godt stykke arbejde igennem den indeværende sæson. Derfor finder vi det oplagt, at Kasper fortsætter den videre udvikling af holdet. Vi er overbeviste om, at holdet har potentiale til at løfte sig yderligere, og at Kasper kan indfri dette potentiale. Kasper har markeret sig stærkt i sit første år som træner, og vi ser med forventning frem til at følge hans videre udvikling med holdet. Vi er derfor rigtig glade for, at det er lykkes os at fortsætte samarbejdet med Kasper”, fortæller seniorformand Jonas Jensbye.

På assistentposten er det blevet tid til et skifte, idet Jesper Nielsen (Joe) ikke har valgt at fortsætte sit trænerjob i klubben. Jespers stop er dog på ingen måde dramatisk. Jesper er grundet hussalg og forestående husbyggeri flyttet til Blokhus, hvorfra han ikke ønskede at pendle til Gug.

2019 JS-trænerduo: Casper Stokbro Pedersen og Kasper Stiller.

”Vi har lært Jesper at kende som en rigtig rar og dedikeret fyr, og vi har været glade for hans virke i klubben, hvor han loyalt har understøttet Kasper Stiller i cheftrænerrollen. Vi har naturligvis forståelse for Jespers prioritering og hans ønske om at komme tilbage i rollen som cheftræner. Heldigvis fornemmer vi, at Jesper har fået et rigtig godt forhold til klubben og herunder ikke mindst til spillerne, hvormed vi føler os ret sikre på, at han løbende vil kigge forbi på en MatchDay”, fortsætter Jonas Jensbye.

Vi kan her oplyse, at Jesper har skrevet kontrakt med serie 3-holdet Tranum GF, hvor han tiltræder som cheftræner 1. januar 2019.

Som afløser for Jesper Nielsen har seniorudvalget ansat Casper Stokbro Pedersen, der aktuelt fungerer som cheftræner for GVL Løkkens serie 3-hold. Casper har i flere år været træner omkring GVL Løkkens førstehold i serie 2 og 3, men ellers har han et flot spiller-CV. Således har han bl.a. været anfører for AaBs U19 Liga-hold, hvor han var holdkammerat med Kasper Stiller. Siden hen har han spillet divisionsfodbold i både Jammerbugt og Vendsyssel, og han var med til at spille sidstnævnte i 1. division. Casper er 32 år og arbejder til daglig som pædagog. Han bor pt. med sin familie i Skalborg, men vil inden længe flytte i hus i Frejlev.

Omkring ansættelsen udtaler Jonas Jensbye følgende: ”Det er vores klare overbevisning, at Casper Stokbro Pedersen kan blive en rigtig god makker til Kasper Stiller. Casper er en imødekommende og kompetent fyr, der brænder for at tage ansvar for holdets udvikling. Vi har lært Casper at kende som en glad person, der gerne spreder godt humør og vil værne om et godt omklædningsrum. Samtidig er vi ikke i tvivl om, at Casper stiller store krav til sig selv og sine omgivelser, og vi forventer, at hans vinderattitude kommer til at smitte af på holdet. Casper er naturligvis ansat i samråd med Kasper Stiller, idet vi finder det vigtigt, at de to kan komplimentere hinanden og kan finde sammen i et rigtig godt samarbejde med en god indbyrdes rollefordeling”.

Casper tiltræder sit trænerjob den 1. januar 2019.

Gug Boldklub ønsker Casper rigtig hjertelig velkommen i klubben.