JS: Uafgjort lokalbrag mod Chang

Af gugboldklub.dk's udsendte Benny Nygaard.

Gug BK - Aalborg Chang 1-1
Målscorer for Gug BK: Daniel Olsen

De senere år har lørdagens gæster fra Provstejorden, Chang, og Gug udkæmpet nogle drabelige opgør – både hjemme og på udebane. Holdene kender efterhånden hinanden så godt, at det er svært at skabe deciderede overraskelser, når de mødes. Sidst de to hold således mødtes – i sommerens pokalkamp ovre på Provstejorden – trak Chang det længste strå med en sejr på 3-1.
En revanche i dagens kamp ville derfor være velkommen. De indbyrdes kampes træk og modtræk er dog altid som et lille skakspil, hvor begge hold ved, hvordan modstanderen skal sættes skakmat. Således også her i det første af de to opgør i indeværende sæson – på Gug Stadion. Resultatet blev derfor ikke overraskende 1-1. Et resultat, som Gug vel kan ærgre sig over, for trods spillemæssigt overtag i store dele af kampen lykkedes det kun enkelt gang at åbne Changs stærke defensiv. Var det måske tunge ben fra onsdagens hårde dyst oppe i Frederikshavn, der stadig tyngede, så der lige manglede det sidste, der skulle til?

Chang fik ellers skabt sig et særdeles godt åbningsparti, for efter kun 14 minutters spil lykkedes det gæsterne at overrumple hjemmeholdets bagerste forsvar og på et hovedstød fra banens mindste spiller, Casper Duus, blev det til 1-0 for dem. En komfortabel føring, som resulterede i, at Chang overlod meget af spillet til Gug, der dog kun enkelt gang – efter 36 minutters spil – var rigtig farlig. Her havde topscorer, Tommi Fabricius, en glimrende afslutning, som Chang-målmanden, Andreas Poulsen, reddede – helt ude ved foden af den fjerneste stolpe.

10 minutter inde i 2. halvleg lykkedes det heldigvis at rette op på stillingen, idet Tommi Fabricius lagde en flot aflevering ind midt for Chang-målet til Daniel Olsen, der med sin store rutine scorede sikkert.
Selv om Gug fortsatte med at være mest på bolden, rendte spillerne gang på gang ind i Changs fælde – mod deres kompakte forsvar – og trods ikke mindre end tre udvisninger ude i overtiden, to til Chang og en til Gug, endte det med en lidt kedelig halv sejr til hvert af holdene!
Jyllandsserieholdet er dog fortsat på puljens 1. plads – med nu 16 point og en målscore på 13-4.
Ganske flot, ikke!

Dagen på Gug Stadion blev – trods en del forbigående regnbyger – endnu en god MatchDay med ca. 200 tilskuere og besøg af to af klubbens sponsorer, den lokale gourmet-forretning Mums samt Sparekassen Vendsyssel ovre fra Hobrovej.

Og inden kampen mod Chang i øvrigt gik i gang blev Andreas Kaalbye (foto t.h.) hædret med et gavekort af Gug Boldklubs Venner – for sin kamp nr. 150 på 1. holdet. Herfra skal der også lyde et STORT TILLYKKE til ”Kaal”, knægten fra Nøvling.

MatchDay omfattede yderligere to kampe på Gug Stadion – med to sejre til Gug. Klubbens kvindehold vandt med ikke mindre end 17-0 (ja, du læste rigtigt) mod Gundersted, mens flagskibet i Ungdomsafdelingen – U17 Liga-holdet - vandt 4-0 over Jammerbugt FC. Flot-flot!

Lørdag den 12. september kl. 16,15 møder Jyllandsserieholdet AaB ude på Hornevej – i den sidste kamp, inden turneringen vender. AaB har lige som Gug indtil nu haft en god periode men har dog netop tabt 2-3 oppe i Frederikshavn. Trods nederlaget er holdet fortsat på puljens 2. plads, så et drabeligt opgør venter forude.
Kommer du derud og ser med?