Jubilæum: Det var da så overordentlig hyggeligt...

Af Kristian Møller Andersen.

Ikke færre end 109 gæve veteraner var mødt frem til Gug Boldklubs Venners 'fusionsaften', der kombinerede 50 års jubilæum og veteranaften på en og samme aften.

Perlerækken af gråsprængte og lettere afdankede fodboldspillere var lang, meget lang - gratis mad trækker husarerne til... - og at nævne nogen frem for andre vil være ganske urimeligt. Og dog... lad os alligevel for læseværdighedens skyld nævne et par stykker. Casper Steffensen, der var med for Aalborg Chang, da de tabte pokalfinalen i 1955 (ta' den!), Uffe H. Nielsen (han kom helt fra Køven'havn af), Søren Kusk og Thomas Gaardsøe. Og så var der jo en del tidligere og nuværende formænd. Johs. Knudsen, toastmaster Jørn Jeppesen, Claus Willadsen, Claus T. Larsen og Henrik Gaardsøe.

Aftenens hovedtaler var ingen ringere end Morten Bruun, EM92-vinder, fodboldkommentator, Silkeborg IF-spiller (ja, han var med, da Silkeborg vandt et ganske overraskende mesterskab i 1994) og forfatter. Morten Bruun holdt et fremragende oplæg med afsæt i sin nye bog 'Kampdag', hvor også Gug BK faktisk er nævnt i et af kapitlerne. Ikke pga. meritterne, men fordi vores jyllandsseriehold bankede den tidligere storklub Frederikshavn fI en forårsdag for ikke så længe siden.
At lyset gik på loftet gik undervejs, afholdt ikke Morten Bruun fra at citere flittigt fra bogen.
Sponsor for Morten Bruun, der nok kostede en skilling at få til Aalborg, var i øvrigt KT Elektrik med tidl. formand Claus T. Larsen i spidsen.

Af andre højdepunkter var overrækkelse af gaver til venneforeningen fra bl.a. moderklubben og seniorudvalget, uddeling af den eftertragtede vennepris (den gik til tidligere holdleder og meget andet Erik Nøhr), Olsens amerikanske lotteri og så selvfølgelig den gratis mad. Glimrende mad i øvrigt leveret af hr. Morten Klagenberg, en af klubbens egne drenge.

En helt igennem fortræffelig aften, som der ganske givet inden længe vil komme et mere fyldigt referat fra her på siden.