Kasper Stillers sidste sæson i Gug BK

Kasper Stiller stopper som cheftræner i Gug BK til kontraktudløb ved årets udgang

Den 1. januar 2018 tiltrådte Kasper Stiller som cheftræner for Gug Boldklubs førstehold i Jyllandsserie 2. Den dengang knapt 30-årige Stiller gik dermed ind i cheftrænerrollen for første gang, men både han selv og klubbens seniorudvalg havde stor tiltro til hans trænertalent og tanker om udviklingen af holdet. Denne tiltro har siden hen vist sig velbegrundet, og Kasper er også tydeligt vokset i rollen med årene – både i sit taktiske og ledelsesmæssige repertoire.

Kasper Stiller vil videre
Her fem år senere har Kasper besluttet at søge videre i trænerkarrieren, når denne sæson afsluttes. Kasper Stiller uddyber:  - Jeg har valgt efter fem fantastiske år at søge nye udfordringer. Gug BK vil altid være noget specielt for mig. Det føles nærmest familiært. Det var her, jeg startede som spiller, og her jeg startede som træner. Jeg er meget taknemmelig for, at jeg fik chancen i tidernes morgen. Jeg håber og vil gøre alt for at slutte af med en oprykning.

Kasper afleverer holdet i en rigtig fin forfatning – holdet har bidt sig fast i Jyllandsserien, hvor holdet pt. ligger til oprykning til Jyllandsserie 1, flere af klubbens egne talenter har slået deres navn fast på holdet, dygtige spillere er kommet til udefra og har taget klubben til sig, og så forkæler holdet de mange trofaste tilskuere gennem en boldbesiddende og målsøgende spillestil.

Gug BK søger ny trænerprofil
Jonas Jensbye fra seniorudvalget udtaler: - Vi er meget glade for, at vi i sin tid tog chancen og satsede på et ungt trænertalent i Kasper. Han har løftet det store ansvar som førsteholdstræner i klubben på fornem vis, og vi har set et hold i fremgang hen over årene. Kasper er samtidig en vellidt skikkelse i klubben, hvor han har bidraget flot til det stærke fællesskab i afdelingen og på holdet.”

Der er fra klubbens side ingen tvivl om, at både Kasper Stiller og klubben kan tillade sig at have store ambitioner for fremtiden: - Selvom vi modtog Kaspers meddelelse om at stoppe med vemod, så har vi også fuld forståelse for, at han gerne vil prøve sig selv af på et endnu højere niveau. Fem år i samme klub er også lang tid, men vi ser tilbage på en rigtig god tid med Kasper ved roret. Vi har rigtigt meget at takke Kasper for, og vi ønsker ham al muligt held og lykke med trænerkarrieren videre frem. Samtidig ser vi lyst på fremtiden, da vi mener, at vi nu kan tilbyde et af Aalborgs mest attraktive trænerjobs. Vi er allerede gået i gang med den spændende proces med at finde Kaspers afløser, uddyber Jonas Jensbye.

Trænerkonstellationen på herrernes førstehold er meget betydningsfuld for afdelingen samlet set, og derfor er det vigtigt, at de rette kompetencer og personligheder findes, så holdet og de øvrige herreseniorhold kan fortsætte den lovende udvikling. Assistenttræner Casper Stokbro og målmandstræner Mads Aastrup har ligeledes været afgørende elementer i klubbens succes, og der pågår aktuelt samtaler med dem omkring deres fremtid i klubben.

For at afsøge markedet på grundigste vis trækker seniorudvalget på netværk, ligesom stillingen som cheftræner vil blive slået op på relevante fodboldfora. Herfra skal lyde en opfordring om at henvende sig til seniorudvalget, hvis man ser sig selv som den rette profil til at lede holdet, når den nye sæson påbegyndes.

Fuldt fokus på efterårssæsonen
Det vigtigste at pointere lige nu er, at Kasper, resten af trænerteamet og spillerne er fuldt opsatte på at forfølge den fælles ambition om at rykke op i JS1. Det er tydeligt for os at mærke, at alle, ikke mindst Kasper, vil arbejde stenhårdt for, at det lykkes.

Allerede på lørdag kl. 13.00 er der rig mulighed for at følge holdets mission, når lokalrivalerne fra Vejgaard gæster Skjøtt Arena til en storslået MatchDay. Her spiller vores tophold - med maksimumpoint - i Kvindeserien og herrernes andethold i serie 2 ligeledes vigtige kampe. Vel mødt til en festlig dag på anlægget!

Med sportslige hilsner
Seniorudvalget i Gug Boldklub