Kim Vestergaard bliver ny serie 2-træner

Af Jonas Jensbye.

Kim Vestergaard bliver ny serie 2-træner – Stor tak for den fornemme indsats til Torben og Søren.

Allerede da Torben Uttrup Andersen og Søren Mortensen i oktober 2019 forlængede deres kontrakter som andetholdstrænere i Gug Boldklub gjorde de klart, at dette blev deres sidste periode i denne omgang. Torben og Søren kan se tilbage på en flot og succesfuld periode, hvor de som de første i klubbens historie har rykket andetholdet i serie 2. Kulminationen på deres arbejde sammen med holdet skulle have været i foråret, hvor holdet var en oprykningskandidat efter en flot debutsæson i efteråret 2019. Her sluttede holdet på rækkens tredjeplads. Forårssæsonen blev som bekendt aflyst grundet COVID-19, og flere af de talentfulde årgang 99-spillere tog fra byen i sommerpausen for at læse i Aarhus og København. Det blev derfor et efterår med fokus på nedrykningsstregen i stedet – men også den udfordring klarede holdet flot.

Det er således nogle store sko at fylde ud for afløserne. Vi er imidlertid sikre på, at vi har fundet den helt rette cheftræner til opgaven i Kim Vestergaard. Kim er 47 år gammel og han er afdelingsdirektør hos Sparekassen Vendsyssel. Privat bor han i Gug med sin kæreste Mette, og deres sammenbragte børn Bastian, Filuca, William, Camilla og Laura. Hans aktive fodboldkarriere udfoldede sig i Skalborg og Aalborg Chang, og det er også blevet til en række kampe på oldboysholdene i Gug Boldklub. Kim har stor erfaring som ungdomstræner i klubben, hvor over en 9-årig periode stod i spidsen for den talentfulde årgang 2004. Kim kan således tage meget af æren for, at vi i dag er med helt i toppen af U17-rækkerne med både et liga 1-hold og et liga 3-hold.

Vi oplever Kim som en yderst dedikeret og ambitiøs træner, som både har fokus på at udvikle holdet og den enkelte spiller. Han stiller krav til sig selv og sine omgivelser, men han er samtidig både god til at støtte og vejlede sine spillere. Han er en stærk og moderne leder, som både kan træde tydeligt frem og give ansvar til spillere og medtrænere. Kim er en rigtig Gug-mand, som vil det gode samarbejde med klubbens øvrige trænere og mange interessenter. Vi har tidligere haft dialog med Kim ift. andre af afdelingens hold, men nu er timingen rigtig for begge parter, og vi er sikre på, at Kims store ambitioner kan realiseres sammen med den talentfulde trup.

Kim ser frem til at komme i gang sammen med holdet:
”Jeg kender kulturen og værdierne i Gug Boldklub, og glæder mig til at komme i arbejdstøjet og møde spillerne, og håber at jeg kan bidrage positivt til en allerede god udvikling i seniorafdelingen, sammen med resten af trænergruppen.”

Han vil allerede nu gå i dialog med holdets spillere frem mod den nye sæson, mens der arbejdes på en assistenttræner til holdet. Her håber vi at kunne melde et navn ud indenfor nogle uger.
Vi glæder os til samarbejdet med Kim og til at følge holdets videre udvikling under hans ledelse.