Klubben freder trøje nr. 1

Gug Boldklub har den 1. april valgt at frede jyllandsserietrøje nr. 1 for at hylde klubbens legendariske målmand René Köpfli, der sikkert topper listen for antal spillede førsteholdskampe gennem tiderne.
[ Se listen her ]

René gjorde sig som en sikker sidste skanse på de daværende førstehold op gennem 1980’erne og nåede at spille, hold nu fast, 318 førsteholdskampe. Ingen – ud over da lige Simon Brix Frederiksen – har overhovedet nærmet sig dette antal.

80’er-holdene var spækket med store navne og markante spillere som Erik Haggren, Claus Willadsen, Lasse Corfitzen, Henrik Lybæk, Jan Skousbøl, Michael Kjølby og Henrik Hougaard. Alle spillere der har et betydeligt antal førsteholdskampe under vesten.

Et enigt seniorudvalg og bestyrelse står bag beslutningen og trøjenummeret vil meget snart blive sløjfet på Kasper Stiller & co.’s jyllandsseriehold.

Da René i går blev orienteret om beslutningen sagde han bl.a. følgende: - Det er da en stor ære, at klubben på den måde hædrer mig og holder klubbens historie i hævd. Det var en vigtig periode i mit liv og jeg husker tilbage på tiden med stor glæde.

René bor pt. i Hals, men kigger jævnt tit forbi Gug til jyllandsserieholdets kampe.

-kma