Klubblad: De sportslige bedrifter er pænt store

[ LÆS KLUBBLAD 2 / 2021 ]

Af Anders Nørgaard, klubbladet.

Kære læser!

I skrivende stund føres der valgkamp i forbindelse med det kommende kommunal- og regionsvalg, og i medierne – såvel de trykte som de luftbårne - tager bl.a. Covid-19 og Mink-kommissionen i øjeblikket mere og mere spalteplads henholdsvis tid på sendefladen. For at fastholde fokus på Gug Boldklub, fodbold og dertil hørende nødvendigheder i dette blad, valgte redaktionen derfor en midlertidig opsætning af redaktionens spamfilter, så alle indlæg der bare ’lugtede’ det mindste af politisk indhold, Covid-19 eller mink, røg direkte i ’skraldespanden’ - der så i øvrigt blev tømt øjeblikkeligt – uden journalisering (en i perioder anerkendt og anvendt praksis i Statsministeriet).

Derfor indeholder dette klubblad stort set kun indeholder artikler om flotte sportslige bedrifter i Gug Boldklub - selvfølgelig kombineret med status, nyt og gode historier fra klubbens mange afdelinger og bestyrelse/ledelse.

Puljevindere og oprykninger
Og de sportslige bedrifter er pænt store – sagt på jysk. Således vandt Super Grand Old Boys (59+) deres række, og inde i bladet kan du læse Poul Møllers skarpe og ’drilagtige’ beskrivelse af den Møller’ske trup bag det flotte resultat. Et flot resultat er der også opnået i kvindeafdelingen, hvor førsteholdet til foråret 2022 vil at være finde i Kvindeserien. Redaktionen ønsker spillere, trænere, ledere og alle omkring holdet tillykke med det flotte resultat og oprykningen. I øvrigt har trænerstaben i kvindeafdelingen en længere artikel om den positive udvikling i afdelingen henover 2021 inde i bladet.

Det er også på sin plads at gratulere klubbens herreseniorhold i serie 3, der på sidste spilledag efter en sejr hjemme måtte vente 1½ time på et resultat fra en kamp i Bælum, før en oprykning til serie 2 blev en realitet. En kamp Bælum/Solbjerg IF skulle vinde for at rykke op, men Vaarst/Fjellerad B (der i øvrigt trænes af en tidligere Gug-kæmper Anders Klagenberg) udlignede til 2-2 i kampens 91. minut, og da den stilling holdt kampen ud, var var Gug Boldklub’s andet herreseniorhold dermed igen i serie 2 efter kun en enkelt sæson i serie 3. Redaktionen ønsker spillere, trænere, ledere og alle omkring holdet tillykke med det flotte resultat og oprykningen. To af holdets spillere Simon Brix Frederiksen og Rasmus Hornbæk Nørgaard mindes nok – sammen med nostalgikere - en tilsvarende oprykning til serie 2 i 2013 for det daværende førstehold, der vandt ude i Hals, men kun rykkede op takket være en udligning i overtiden af Asaa i deres hjemmekamp mod Skalborg, der var to mand i overtal og skulle vinde. Så heldet kan altså godt være med Gug Boldklub i en sæsons sidste kampe.

Tilfredshed i senior- og ungeafdeling
Heldet var desværre ikke med klubbens JS2 (herresenior i Jyllandsserie 2), der tabte en kamp om en plads i JS1 til Aalborg Chang. Resultatet af kampen, et nederlag til Gug Boldklub på 1-2, var vel det tætteste, man kan komme på simpelt tyveri ved højlys dag, hvilket også fremgår af træner Kasper Stillers indlæg inde i bladet. Men med oprykninger til Kvindeserien og til serie 3 og en flot andenplads til JS er der tilfredshed at spore i seniorformand Jonas Jensbyes indlæg om ’rigets tilstand’ i seniorafdelingen.

Inde i bladet kan du læse, at der også i ungdomsafdelingen er der tilfredshed med udviklingen – det gælder både med opnåede resultater (bl.a. U15-oprykninger), Gug Football Camp (med rekorddeltagelse) og med medlemstilgangen, hvor Oscar Rosa med sin indmelding i U6 blev aktiv medlem nr. 700. Velkommen i klubben Oscar – det bliver spændende fremover at følge dig og alle andre på klubbens flotte anlæg. Et anlæg, der har været under anlæg/ombygning det seneste par år, hvor to ildsjæle – Erik Steffensen og Jesper Kaalbye – har gået med en fælles drøm (’We have a Dream’) om at etablere et anlæg, hvor man som tilskuer til fodboldkampe vil få en oplevelse af at være til folkemøde bl.a i forbindelse med MatchDays, som Erik og Jesper i øvrigt også står bag. Læs selv Erik og Jespers indlæg, hvor de beskriver dels deres drøm og dels, hvordan det lykkedes at realisere drømmen vha. massiv opbakning fra frivillige og lokale sponsorer. Tillykke til Gug Boldklub for at have to så energiske og iderige ildsjæle blandt klubbens mange frivillige, og til Erik og Jesper: Godt – nej stærkt gået!

Vintersæsonen står for døren
I mange afdelinger er der sikkert allerede nu planlagt vintertræning, selvtræning (måske) og/eller stævnedeltagelse rundt i det ganske Nordjylland. Andre afdelinger ligger måske bare stille henover vinteren, indtil foråret igen melder sin ankomst, og en ny sæson begynder. Men uanset evt. kommende vinteraktiviteter/-sysler eller ej så ønsker redaktionen alle medlemmer, frivillige, trænere og ledere i og tilhængere af Gug Boldklub en god vintersæson, en god (måske hvid) jul og et godt nytår.

Go’ læselyst!

LÆS KLUBBLAD 2 / 2021 ]