Nye spillere på plads hos damesenior

Den nye satsning på kvindesiden betyder velkommen til nye spillere – her kan I møde Helene og Sissal, og flere nye spillere meldes på vej.

En uge før juleaften kunne vi præsentere en lille julegave til vores kvindespillere og vores mange trofaste støtter omkring klubbens dameseniorhold, da Jan Madsen, Thomas Dal Andersen og Asta Hulda Gudmundsdottir blev præsenteret som ny trænertrio. Den nye satsning på kvindesiden har allerede givet genlyd mange steder, og vi fornemmer en stor entusiasme fra egne spillere og omverden i forhold til det nye kvindesetup i klubben. En af ambitionerne er naturligt også at vækste kvindeafdelingen, så vi forhåbentlig kan stille to hold allerede i forårssæsonen. Denne ambition vil også kræve tilgang af spillere udefra, og vi er glade for, at de første spillere har taget kontakt til den nye trænertrio og meddelt, at de ønsker at spille i de smukke Gug-farver i den kommende sæson. I Gug Boldklub går vi sjældent ud og tager kontakt til spillere, og det sker aldrig uden først at orientere spillerens klub. De nye spillere har dog selv søgt mod Gug Boldklub, og I kan møde 2 af dem her:

”Jeg hedder Helene Andersen (på billedet til Venstre). Jeg er 21 år gammel og har herfra 2021 valgt at starte i Gug Boldklub. Jeg har spillet fodbold hele mit liv og startede, tilbage i 2004, med at spille fodbold med drengene i hjembyen Gjøl. Jeg spillede med drengene helt til 9. klasse, hvor jeg samtidig spillede pigefodbold i Nørhalne IF. Jeg startede på pigeholdet i 7. klasse og spillede hele to sæsoner med begge hold. Jeg skiftede fra Nørhalne til AaB, hvor jeg den første periode spillede DM, men rykkede hurtigt op til kvinderne, hvor jeg var med til at spille 1. division. Efter min AaB-tid skiftede jeg til Vejgaard, det var dog en kort fornøjelse, men jeg var med til at spille dem tilbage i Kvindeserien. Efter blot 1-års tid i Vejgaard, skiftede jeg, sammen med Sissal, til Støvring IF. Det var en kæmpe fornøjelse at være i Støvring og lige her inden vi stoppede, spillede vi dem i Kvindeserien, som er det bedste nogensinde på kvindesiden i klubbens historie”.

”Jeg hedder Sissal Borgarlid (til højre for billedet) og jeg er 26 år gammel. Jeg har spillet fodbold hele mit liv og startede som 4-årig i Vodskov IF, hvor jeg spillede med drengene, indtil der kom et pigehold. Da jeg blev U15-spiller flyttede jeg til B52, hvor jeg spillede i 3 år, hvorefter holdet gik i opløsning. Herefter spillede jeg i Vejgaard i 9 år, inden jeg skiftede til Støvring IF, hvor jeg bl.a. spillede sammen med Helene”.

Pigerne ser begge frem til at starte op i Gug Boldklub: ”Nu er en god tid i Støvring slut, og det er tid til et nyt eventyr i Gug, da vi har valgt at følge med Jan og Thomas. Vi glæder os til at komme på en lang, god rejse med dem sammen og resten af holdet”.

I seniorudvalget glæder vi os også til at følge rejsen for damesenior-spillerne – i første omgang håber vi snart, at COVID-19 tillader trænerne og spillerne at lære hinanden bedre at kende. Det gælder også vores talentfulde U18-piger, som vi skal have lavet det bedst mulige tilbud til.

Vi kan tydeligt at mærke, at spillere og træner går og tripper for at komme på græs og få startet godt op sammen for alvor. Nye spillere er selvfølgelig også altid velkommen i vores dejlige klub.

Forza Gug BK!