Nye trænere fundet til Gug BK's kvindehold

Vi er rigtig glade for, at vi kan løfte sløret for, at Søren Frederiksen bliver ny cheftræner for kvindeholdet i Gug BK.

Søren er et velkendt ansigt i Gug Boldklub. Dels fordi han for år tilbage var træner for klubbens førstehold på herresiden samt også tidligere har trænet ungdomshold i klubben, og dels fordi han ofte kan ses på sidelinjen ved førsteholdets kampe, hvor han følger sin søn, Simon Frederiksen. Søren har herudover - igennem flere sæsoner - været førsteholdstræner for herreholdet i barndomsbyen Hadsund samt i Storvorde mv.

Søren kendes både som en særdeles god og behagelig fyr samt som en seriøs og rigtig dygtig træner. Vi er derfor meget glade for, at det er lykkes os at tilknytte Søren til opgaven.

Med hensyn til assistenttræner er der også rigtig godt nyt at fortælle. Som assistenttræner får Søren nemlig sin datter, Amalie Brix, der tidligere har spillet på førsteholdet i AaB. Fra næste sæson skifter hun til Gug, hvor hun skal være spillende assistent. Så ud over at være en rigtig god og rar pige, har Amalie også en god fodbolderfaring samt nogle spillemæssige kompetencer, som på flere måder kan komme holdet til gode.

I seniorudvalget er vi særdeles glade for det nye træner set-up. Vi har fra start arbejdet på at integrere kvindeafdelingen i Seniorafdelingen og på at skabe de nødvendige rammer for, at klubben også kan udvikle sig på kvindesiden. Med tilknytningen af vores nye trænerpar tror vi meget på, at det kan lykkes.

Til at supplere vores nye trænere arbejder vi aktuelt på at etablere et kvindeudvalg, der kan varetage de praktiske og organisatoriske opgaver omkring afdelingen. Med et nyt kvindeudvalg, der løbende samarbejder tæt med vores nye trænere, er vi meget overbeviste om, at vi yderligere kan forstærke vores set-up, og at vi hermed kan flytte kvindefodbolden i klubben til nye højder.

Søren og Amalie træner første gang i Gug på mandag den 28/10 kl. 19.00. Efter træningen holdes der et orienteringsmøde for alle fremmødte spillere.

Så har du lyst til en god gang træning og til at være en del af et godt fællesskab, så mød op til træningen kl. 19.00. Og kender du nogen, der også har lyst til god træning og godt samvær, så tag dem endelig med.

Hermed rigtig hjertelig velkommen til Søren og Amalie som kvindetrænere i Gug BK.

Med venlig hilsen og Forza GB

Seniorudvalget