Nyt fra seniorudvalget: Torben Uttrup er med

Af Jonas Thimm Jensbye, seniorudvalget.

Thomas Bruun stopper, mens Torben Uttrup Andersen er nyt ansigt.

Efter at have ydet en stor og værdifuld indsats i Seniorudvalget valgte Thomas Bruun for nogle uger siden at trække sig for at prioritere familie og arbejde. Det har for os alle været en stor fornøjelse at arbejde sammen med Thomas, der med stort engagement og vilje fra første “fløjt” har ydet et stort og værdifuldt bidrag. Dette ikke mindst i old Boys- afdelingen og på kvindesiden omkring dame-seniorholdet og U18-pigerne. Begge steder har Thomas med stort engagement forsøgt at skabe struktur, rammer og retning. Vi vil gerne takke Thomas for hans store og ihærdige indsats og for de resultater, han har været med til at skabe. Vi ønsker Thomas alt det bedste fremover.

I Seniorudvalget har vi arbejdet på at finde en afløser for Thomas, og han er hentet direkte fra trænerstaben på klubbens andethold. Torben Uttrup Andersen (foto øverst) træder således ind i Seniorudvalget, og det ser vi som lidt af et scoop. Torben gjorde for et år siden klart, at dette var hans sidste trænerkontrakt i denne omgang, og derfor har han længe stået højt på ønskelisten for Seniorudvalget.

Torben kender nemlig afdelingen indefra gennem en årrække som træner omkring klubbens to højest rangerede seniorhold, og han har også både en fortid og fremtid som spiller i afdelingen – for selvfølgelig kan man både gøre en forskel på senior- og oldboysholdene som snart 43-årig! Netop Torbens fighterånd og stærke viljestyrke har bragt ham langt på og udenfor fodboldbanen, hvor han er kendt som en fantastisk fyr, som har stærke relationer på tværs af alle klubbens seniorhold. Samtidig har han tidligere været træner på pigesiden, og derfor vil vi mere, at han favner hele vores afdelingen. Vi glæder os til samarbejdet, der allerede er godt involveret i samtaler med nye trænere.

Vi tænker, at Seniorudvalget dermed har en stærk besætning, som fremadrettet har mulighed for at forfølge de mange visioner og ideer vi har for Gug Boldklub generelt og for seniorafdelingen specifikt. Vi har dog altid øjnene åbne ift. nye ressourcer til afdelingen samtidig med, at der arbejdes intenst med trænerkabalen for 2021, som løbende meldes ud i den kommende tid.