Nyt Klubblad på vej til dig!

Årets andet klubblad er på vej til din postkasse (hvis du altså bor i Gug eller Visse). Ellers kan du læse det her: [ Læs klubblad 2/2018 ]

FRA REDAKTIONEN:
OM GUMMIGRANULAT, ATMOSFÆRE OG LIVET I CYBERSPACE

Af Kristian Møller Andersen.

Hvis man gør status over 2018 med Gug Boldklub-briller - og det er vel tiden her først i december - så falder et par sager i øjnene.

Et anlæg i topklasse.

For det første har vores anlæg undergået en fantastisk forvandling særlig det seneste år. Helt klart til det bedre. Vi har lige nu 6 baner fordelt på 3 baner ind mod klubhuset og 3 baner syd for egnsplanvejen. Derudover en 3. generations kunstgræsbane og 4 minibaner.

Bekymringerne hos nogle ift. et nyt anlæg delt af Egnsplanvejen er for mig at se gjort til skamme. Faktisk opleves de nye baner syd for Egnsplanvejen i højere grad end de tidligere baner 5 og 6 som en del af anlægget. At man visuelt kan se banerne fra klubhuset betyder en hel del.

Okay, det er ikke superoptimalt, at man skal ud af anlægget og under Egnsplanvejen for at komme til de nye baner 9, 10 og 11, men det er til at leve med. Og så er der spørgsmålet om, hvorvidt hegnet mod Egnsplanvejen er højt nok. Det kan diskuteres, men er vel blot en detalje, som evt. kan løses på sigt.

Særligt kunstgræsbanen har det seneste år været et fantastisk aktiv for alle i klubben. En krølle på succeshistorien om kunstgræsbanen - Estadio Plastico som en af klubbens reportere har døbt den - er, at banen pludselig blev nærmest 'livsnødvendig' efter en af de tørreste somre i mands minde. En sommer som gjorde, at store dele af anlægget blev lukket for boldspil i efteråret eftersom Aalborg Kommune gik i gang med at 'topdresse' flere af græsbanerne.

Ikke noget at sige til at endnu flere klubber i storaalborg arbejder hårdt på at få en kunstgræsbane også. Seneste skud på stammen er vist nok en bane i Nibe Boldklub-regi.

I den forbindelse kan jeg dog ikke lade være med at kaste bare lidt malurt i bægeret. En nyhed på DR i maj måned med overskriften 'Hvert år forsvinder 1.500 tons gummigranulat fra danske kunstgræsbaner ud i naturen. Eksperter er bekymrede' bør give stof til eftertanke. Også i Gug findes det sorte gummigranulat ikke kun, hvor det bør være. Men den sag tager Aalborg Kommune sig vel af!?

Udover banedelen er der lige nu gang i en større omlægning af klubhusomgivelserne, hvor petanqueklubben bl.a flyttes til forsiden af klubhuset, og de øvrige arealer omkring klubhuset får en ansigtsløftning. Jeg er ikke helt klar over, om parkeringsområdet også får en tur. Det er ellers tiltrængt.

Uanset dette har vi meget snart et totalanlæg i absolut topklasse!

MatchDay for hele klubben.

En anden ting, som (igen) er værd at nævne, er hele MatchDay-konceptet, hvor seniorudvalget med god opbakning fra klubben som helhed har gjort noget, som de fleste anså som nærmest en umulighed. Nemlig at skabe atmosfære med masser af tilskuere til vore Jyllandsserieholds kampe. Jeg har vist nævnt det før andetsteds, men det har på alle parametre været en fed oplevelse at gå til JS-bold i Gug i 2018. Ungdomsafdelingen er involveret via bolddrenge, de andre seniorhold er der og bakker op, Gug Boldklubs Venner står for salg af flotte kampprogrammer/pølser/øl/vand og så kommer der faktisk også en hel del almindelige Gug-borgere forbi. Så det er heldigvis ikke kun, som tidligere, en intern seniorafdelingsaffære, når førsteholdet spiller. Nix. Hele klubben er med omkring konceptet.

Ny hjemmeside.

Og så lykkedes det efter et par års tilløb. Gug Boldklub fik en ny og mere tidssvarende hjemmeside. I tæt samarbejde med klubbens nye 'IT-sponsor', Skalborgfirmaet JCD, gik klubbens nye hjemmeside i luften sidst i oktober. Et tiltrængt løft til en side som nok var funktionel og let at finde rundt på, men som rent teknisk og grafisk var ret så gammeldags.

Så nu er vi også med på beatet i cyberspace, selvom der er et par 'gamle mænd på balkonen' (du ved dem fra Muppet Show), som helst så, at vi bibeholdt den gamle side.

De gamle mænd - og alle andre i øvrigt - er meget velkomne med ris, ros og forslag til forbedringer. Skriv endelig til webredaktøren, hvis du har noget på hjerte.

I øvrigt, når vi nu snakker det tekniske (ikke det på banen), er det værd at nævne, at IT-firmaet JCD også har sørget for en større opgradering af al teknik og IT, herunder vores informationsskærme, i klubhus og cafeteria. Et løft som alle i klubben allerede nu har stor gavn af.

Så alt i alt, når man bevæger sig op i droneperspektiv, har 2018 været et fantastisk år i Gug Boldklub. Et år som har gjort, at vi i klubben er vel rustet til årene, der kommer.

Julen står på spring.

Afslutningsvis skal herfra lyde en opfordring til, at du støtter Gug Boldklubs Venner ved at købe årets julekalender, der som altid er prydet med et foto med et væld af nisser fra vores store ungdomsafdeling.

Også juletræet kan købes hos vennerne ved klubhuset i dagene op til jul. For som du vel ved er en støtte til Gug Boldklubs Venner lig med en støtte til klubben.

God jul og godt nytår!