Nyt om serie 3 og serie 6

Jagten på ny serie 3-træner er i fuld gang, da Tom og Michael træder et skridt tilbage – og der er igen et serie 6-hold i Gug Boldklub.

Succesduoen Michael Poulsen og Tom Ballentin Larsen meddelte allerede midt i efteråret, at de ønsker at sætte mere fokus civile karrierer og familie i en periode. Det betyder, at de giver plads til en ny cheftræner på det nyoprykkede serie 3-hold, men de vil begge prioritere at støtte op om den nye træner og holdets videre udvikling. Det er netop et hold i udvikling, som Michael og Tom giver videre – efter at have konsolideret holdet i serie 4 over tre sæsoner, så ramte holdet pludselig ”stimen” og så sig aldrig tilbage. De sidste 9 kampe gav således 23 point, hvilket var nok til en flot andenplads i puljen og dermed oprykning efter DBUs corona-afgørelse. Det er et spændende hold med masser af sportsligt potentiale og fantastisk socialt sammenhold, så der venter spændende udfordringer på en ny cheftræner. Vi arbejder aktuelt på at finde den rette profil til jobbet – du kan læse mere herom i det netop opslået stillingsopslag.

Samtidig kan vi løfte sløret for, at der igen i foråret bliver et serie 6-hold i Gug Boldklub. Vi har i efteråret desværre kunnet se, at der var flere spillere på både serie 4 og U19-holdene, der ikke kom så meget ud at spille, og med forventet tilgang af spillere omkring U19 såvel som flere af seniorholdene, så vurderer vi, at grundlaget er til yderligere et seniorhold. Derfor har vi indgået aftale med Jacob Johansen om at stå i spidsen for denne nye satsning. Jacob har med fin succes genetableret U19-holdet sammen med Flemming Prip Thomassen, men Jacobs trænererfaring fra serie 6 i Haabet IF og hans store passion for at give alle spillere et godt fodboldtilbud gjorde dette match naturligt. Der var stadig være et tæt samspil mellem Jacob og Flemming ift. at koordinere træning og skabe et godt miljø for U19-årgangen, der går på tværs af U19-holdet og serie 6-holdet. Jacob forventer også spillertilgang udefra, ligesom han er i dialog med en mulig hjælpetræner på serie 6. Flemming er ligeledes ved at kigge på spillertrup og hjælpefunktioner omkring U19-holdet, hvor der også forventes spillertilgang udefra.

Del gerne stillingsopslaget til serie 3-træneren i dit netværk, og lad budskabet brede sig om, at der er 4 herreseniorhold i Gug til foråret samt et U19-hold, som alle vil kæmpe med hvor det er sjovt.

Vi håber at have en cheftræner på plads til serie 3, inden vi går på juleferie.

Sportslige hilsner
Seniorudvalget