Oprustning: Børne- og ungdomsudviklingstræner ansat

Gug Boldklub opruster med børne- og ungdomsudviklingstræner i ny stilling.

I de seneste år har Gug Boldklub trodset corona og hvad dette har medført udfordringer for en forening som vores. Vi kan mildt sagt sige, at udviklingen kun er gået én vej. Derfor indledte vi også for et halvt år siden jagten på det næste skridt. Et skridt der skal gøre vores forening til et attraktivt sted for vores børn, uanset køn eller niveau. Der har været mange konstellationer i spil det sidste halve år, men vi kan med ro i maven, sige at den løsning vi nu har fundet, er noget vi er meget stolte af at kunne præsentere.

Kendt ansigt ansat
Emil Kondrup Adelborg (foto midterst) bliver pr. 01.08.2022 ansat som børne- og ungdomsudviklingstræner. Emil er et meget kendt ansigt i Gug Boldklub, hvor han de sidste syv år har været cheftræner for vores drenge på årgang 2010. I det arbejde har hele årgangen været særdeles succesfuld både på resultatsiden, men i særdeleshed også på breddesiden og i det sociale aspekt. Sideløbende med sit arbejde i Gug Boldklub har Emil ligeledes været tilknyttet FNF- Fælles Nordjysk Fodboldsamarbejde, hvor han udover trænergerningen har været overordnet koordinator på de forløb som FNF tilbyder. Sidst men slet ikke mindst er Emil arrangør og stifter af Gug Footballcamp, som i år slår rekord med 275 deltagere. Vi kan med et afvejet nordjysk smil sige, at det er en yderst kompetent herre, vi nu får i folden. Emil vil stadig være at finde på Gug Skole, hvor han er lærer for udskolingen.

Bedre struktur på vej
Hvad betyder dette for Gug Boldklub? Først og fremmest betyder det at vi nu kan begynde at arbejde med en langt bedre struktur for vores børneårgange. Alle trænere på hver årgang får løbende inspirationstræning, hvor Emil giver fra sig af sin viden. Men lige så vigtigt vil alle trænere nu have en mand i klubben man kan gå til, hvis man har spørgsmål, hvad enten det gælder pædagogik eller fodboldfagligt indhold. Vi vil dog ikke kun blive bedre på fodboldbanen. Fodbold er en social sport, og vi vil i den kommende periode med Emil som primus motor begynde at skabe en klub i klubben hvor børn og unge kan ”være”, og hvor der er fokus på de gode gamle dyder som kammeratskab, fællesskab, motion osv.

Vi glæder os meget til at få Emil ind i en endnu større rolle, og ligeledes til samarbejdet mellem ham og bestyrelsen i Gug Boldklub.

Foto fra venstre: Formand Henrik Gaardsøe, Emil Kondrup Adelborg og næstformand Anders Egeberg Olesen