Seniornyt: Kvinde Vest og herre S2 styrkes

Det sportslige setup omkring Kvinde Vest-holdet og herre serie 2 styrkes.

Der er mange vigtige opgaver for et moderne trænerteam, og de praktiske opgaver på kampdagen kan være forskellen på, om holdet er klar og præsterer, når kampen fløjtes i gang. Opgaver omkring fx tøj og klargøring på kampdagen har historisk ligget hos en holdleder, og på JS Herrer løfter Villy Jellesen opgaven så fantastisk, at det giver minder om tiden med æresmedlem Benny Nygaard på den post. Villy kunne man derfor godt have lyst til at klone, men på Kvinde Vest og herre serie 2 er vi gået lidt andre veje, og har i stedet udvidet den traditionelle holdlederfunktion.

Kvindeserie Vest
Birgitte Raundahl Nielsen har sagt ja til en kombineret rolle som fysisk træner og holdleder på Kvindeserie Vest-holdet, hvor hun også vil fungere som sparringspartner for Jan og Thomas, som fortsætter deres stærke parløb med hinanden og holdet.
Vi ser det som noget af et scoop at få Birgitte til Gug BK, da hun både med sin personlighed og sin fodboldbaggrund har forudsætningerne for at bidrage til yderligere et kvalitetsløft for kvindespillerne. Birgitte har selv spillet fodbold hele livet og fungerer også som fitness-instruktør, så hun har stærke kompetencer omkring den fysiske træning. Den fodboldmæssige baggrund kommer primært fra Vejgaard, hvor hun bl.a. har spillet på førsteholdet i Kvindeserien. Birgitte har også solid trænererfaring med både ungdomshold i Vejgaard og en afstikker til B52s U18 mesterrækkehold. På seniorniveau har Birgitte fungeret som assistenttræner for 1. holdet i Vejgaard været med til at rykke holdet i Kvindeserien og har siden hen været cheftræner for 2. holdet i Vejgaard, som hun rykkede i serie 1.
Birgittes private situation gør, at tiden på træningsbanen bliver mere begrænset, og derfor er en kombination af holdlederfunktion og fysisk træner for kvindespillerne er godt match lige nu. Vi er dog sikre på, at vi har med et stort trænertalent at gøre, så vi håber, at Birgitte får lyst til at folde talentet ud i Gug BK over årene frem.

Herre S2
På herreserie 2 opgraderer vi med Ib Brix i en funktion, som supplerer Flemming og den endnu ikke offentliggjorte makker. Der vil være tale om en funktion, som bl.a. aflaster trænerne ift. praktik og struktur omkring kampafvikling. Ib har senest været en del af trænerteamet på U19 og har både skabt stærke relationer til spillerne og bidraget til deres udvikling på banen. Derfor er det oplagt, at Ib kan bidrage til overgangen til seniorfodbold for U19-spillerne, ligesom han bliver en vigtig sparringspartner for trænerne ved træning og kamp. Ib er et naturligt valg for os, da vi ser ham som en stærk Gug-ambassadør med de rette værdier og tilgang til mandskabspleje. Ib er i øvrigt far til Emil, som nu rykkes op som seniorspiller.

Vi er yderst glade for disse løsninger, og tror både på at disse funktioner vil gavne de respektive hold og have effekt på sammenhængskraften på tværs af afdelingens kvinde- og herrehold.

Vi jagter fortsat makkeren til Flemming på serie 2-holdet og en makker til Thomas på serie 4–holdet - og vi håber meget, at vi kan melde noget ud snarest.

Godt nytår og sportslige hilsner fra
Seniorudvalget