Seniornyt: Trænerudskiftninger på vej

Casper Stokbro og Mads Aastrup stopper i Gug BK efter indeværende sæson – René Dam Jensen fortsætter i klubben.

Af Jonas Jensbye, seniorudvalget.

Det har været kendt siden starten af september måned, at Kasper Stiller stopper som JS-træner ved kontraktudløb efter denne sæson. Siden da har assistenttræner Casper Stokbro (foto t.v.) og målmandstræner Mads Aastrup (foto t.h.) været i tænkeboks omkring deres fortsatte virke i klubben. Efter gode samtaler med både seniorudvalget og vores kommende JS1-træner Michael Hjortkjær har Casper og Mads truffet et svært valg om begge at stoppe i Gug Boldklub efter denne sæson.

Casper Stokbro har igennem sine 4 år i Gug Boldklub udviklet sig stærkt i rollen som assistenttræner, og hans stop er begrundet i, at han har fået appetit på endnu større ansvar. Der ligger tydeligt en cheftræner i maven på Casper, og han får de varmeste anbefalinger med på vejen herfra – hans stærke mandskabsbehandling kan især blive et stort aktiv for ham fremover. I første omgang tager Casper nok en pause, og han har bebudet, at han kommer til at følge holdet fra tilskuerpladserne allerede i den kommende sæson.

Mads Aastrup har efter 4½ år i klubben valgt at prioritere job og familie i den nærmeste fremtid, og de øvrige træneres stop gav derfor en naturlig anledning til også at takke af for denne gang. Mads’ store erfaring fra sin egen karriere har været et stort aktiv i hans arbejde med klubbens bedste målmænd, og vi har set virkelig flot udvikling hos klubbens keepere over tid – både på det målmandstekniske og mentale plan. Mads har ofte også været en stor hjælp for alle klubbens herreseniorhold, når han har snuppet en vikartjans i målet og stadig har bevist sit høje niveau.

Både Casper og Mads har taget nogle velovervejede beslutninger, som vi til fulde respekterer, selvom vi meget gerne havde fortsat samarbejdet med dem begge. Der skal lyde en stor tak for deres flotte arbejde i klubben – og for en meget fin dialog hele vejen igennem. Vi håber, at mange tilskuere benytter anledningen til at få sagt godt farvel til JS-trænertrioen, når holdet på fredag kl. 19.00 spiller sæsonens sidste kamp hjemme mod IF Skjold Sæby. Der er naturligvis MatchDay i denne anledning.

Jagten på afløsere for Casper og Mads er allerede i gang, og især i assistentrollen har cheftræner Michael et ønske om at få en makker ind, som kender klubben og er klar til et stort ansvar både fodboldfagligt og ift. at fortsat at være om det gode miljø på holdet.

Ligeledes er vi på jagt efter en træner til klubbens 2. hold, som kommer til at indgå makkerskab med Rene Dam Jensen (foto herunder). Rene har gennem sæsonen fået stadig mere ansvar og har i dag cheftrænerrollen omkring serie 2-holdet, hvor Torben Uttrup har vikarieret som makker. Det har fungeret rigtigt fint, men tanken har hele tiden været, at Torben skal tilbage til sit virke i seniorudvalget efter nytår. Vi er meget glade for, at Rene er klar på at fortsætte i klubben, og vi leder efter en trænermakker, som er klar på et stort ansvarsområde – enten som sidestillet trænerduo eller cheftræner. Der vil blive lavet et opslag omkring stillingen snarest.

I første omgang spiller holdet en altafgørende kamp i sidste runde på lørdag kl. 13.30 hjemme mod Nordens Paris FC. Vi håber på stor opbakning til holdet, som kæmper for overlevelse i serie 2.