Statistikkerne er klar

Af Kristian Møller Andersen.

Nogen har ventet, og ventet, og ventet, og nu er de her, de opdaterede statistikker med antal spillede førsteholdskampe i Gug Boldklub ’gennem historien’. Der er tal for både herrer og damer, eller måske vi bør sige mænd og kvinder.

StatsMan er i øvrigt Henrik Schnoor, der har været på DBU’s kampsider, downloadet tal og ajourført lister.

På herresiden er top 3 helt som vanligt, fristes man til at sige. Den navnkundige målmand René Köpfli sidder stadig tungt på pladsen som #1 med 318 kampe. #2 er stadig aktive, Simon ’Traktor’ Brix Frederiksen (294 kampe). Simon har dog droslet ned og spiller nu mestendels på andetholdet. #3 er 1990’ernes førende torjäger, Flemming Lyngø (209 kampe). Flemming har i øvrigt netop sendt sønnike Nikolaj til Gug og vores nuværende JS2-hold. Tak for det, Flemming (!).

Ellers bemærkes det fx at stadig aktive folk som Jesper Amstrup, Andreas Kaalbye og Jens ’Joe’ Klagenberg (foto øverst) holder sig til i top 15, som hhv. nummer 4, 5 og 14.

På kvindesiden topper Frederikke Lind Kristensen listen med 77 kampe, tæt forfulgt af Freja Mortensen med 76 kampe og Alberte Lind Kristensen med 69 kampe. På listen er også kvinder med kendte efternavne som Schnoor, Uttrup og Moth. Navne som sender tankerne i retning af tidligere tiders aktive spillere og bestyrelsesmedlemmer for ikke så længe siden.

Tjek statistikkerne ud – og bliv overrasket. Måske er du selv på listen!?

[ Statistik - Herrer ]          [ Statistik - Kvinder ]