Status: Sol over Vennernes Dag

Af Benny Nygaard, Gug Boldklubs Venner.

Her i Dronningeriget fejrer vi som bekendt mange dage med særlige begivenheder og navne. Vi har Mors Dag, Fars Dag og mange andre festlige dage, hvor familie og fællesskaber fejres.
Sidste år opfandt vi i klubben således Vennernes Dag. En dag, hvor Gug Boldklubs Venner, er i fokus på Skjøtt Arena. Formålet hermed har været at skabe fælles aktiviteter – ud over afvikling af fodboldkampene – og derigennem skaffe midler til Vennernes virke, bl.a. ved at bygge lidt videre på tidligere tiders traditioner under byfester.

I år faldt Vennernes Dag sammen med en stor fodbolddag på klubanlægget, nemlig i lørdags til efterårets første MatchDay – kampdagen, hvor Gug Boldklubs 1. hold gik på banen.

Fint vejr på dagen
Og vejret artede sig heldigvis så nogenlunde fra sin bedre side med sol, behagelig temperatur og kun lidt vind – indtil mørket havde sænket sig over byen og med lidt regn ovenfra.
Ud over at lave en social begivenhed for lokalbefolkningen var dagens aktiviteter en god anledning til at tjene lidt penge til gode formål i Gug Boldklub - og det går selvfølgelig bedst, når vejret arter sig!
Kassereren har så nogenlunde gjort regnskabet op og konstateret, at omsætningen har været mindre end sidste år, men alligevel ganske god – og dermed også overskuddet formentlig.

Vennernes Dag begyndte med det traditionelle gratis kaffebord til de morgenfriske - med sprøde friskbagte rundstykker sponsoreret af vores lokale Konditorbager henne på Gugvej. Omkring middagstid blev der ligeledes budt på det traditionelle gratis sildebord – delvist sponseret af Meny ovre på Skalborg Bakke.

Mange gæster på klubanlægget
Hen over dagen var der forholdsvis mange gæster på klubanlægget – både lokale og gæster fra de hold, der udefra var på besøg. Mange af disse var lidt spillelystne og brugte pænt med skillinger i den bugnende tombolavogn, som også i år blev dagens sællert. De mange gevinster i tombolaen var alle sponseret af en række gavmilde sponsorer, hovedsageligt fra lokalområdet. Og disse er bestemt altid rare at have med på holdet – og uundværlige!
Så 1000 x TAK til jer alle!

Dagen bød i øvrigt på en del fodbold, specielt om eftermiddagen, hvor flere af klubbens seniorhold spillede vigtige kampe. Der var derfor helt godt i gang i den midt på dagen, hvor vejret var ganske behageligt.
Og det var f.eks. herligt at opleve de mange børn, som dagen lang tumlede på den opstillede hoppeborg, mens familien slappede af på forskellig vis med fodbold, mad fra grillen eller læskedrikke af forskellig slags.

Fællesspisning
Som sidste år sluttede dagen med fællesspisning i teltet, hvor der blev serveret lækker mad kreeret af klubbens chefkok, Morten K. – igen i år akkompagneret af levende musikalsk underholdning fra det festlige orkester Rococo.
Nogle familier havde medtaget deres børn til fællesspisningen, og de satte virkelig præg på specielt den første del af aftenen - med deres gode humør og glubende appetit, ikke mindst.
Da de små var sendt hjem, overtog klubbens fremmødte seniorspillere scenen i samspil med Rococo, så man nærmest følte sig henført til Grøn Koncert.
Det blev således en vellykket aften i teltet.
Og alt i alt blev Vennernes Dag en dejlig dag for fællesskabet på Skjøtt Arena.

Tak fra vennerne
Fra Gug Boldklubs Venner skal der lyde en stor tak til de mange gode klubfolk, der har givet en hånd med, da der skulle planlægges, klargøres, løftes, bæres, kokkereres, serveres og ryddes op samt lukkes ned. Dejligt med det gode samarbejde deromkring.
Og som altid, når Vennerne går på banen, vil overskuddet nu gå til gode formål i Gug Boldklub, og herunder bl.a. til aktiviteter på ønskesedlen for enkelte hold eller afdelinger.

Vennernes Dag skal gerne fortsætte fremover, og nogle gode folk vil inden længe evaluere forløbet i år – bl.a. med henblik på at fremkomme med forslag til, hvordan endnu flere får lyst til at deltage.