U15 Piger: En succeshistorie

Af Maria V. Knøss.

I weekenden havde vores U15 piger overnatning i klubhuset.

U15 pigerne er en succesfuld historie om et samarbejde mellem de to naboklubber Gug Boldklub og Nøvling IF. Begge klubber havde problemer med at stille et 11 mands pige hold, hvilket resulterede i et samarbejde mellem de to klubber, så alle piger kunne komme i kamp.

Foråret blev brugt på at lære hinanden at kende og med masser af kampe, da der var tilmeldt både 8-mands og 11-mands hold. I efteråret var der kun tilmeldt 11-mands hold pga. flere langtidsskader. Efteråret bød på den ene sejr efter den anden og et historisk højt point udbytte til pigerne.

Overnatningen startede med en sikker 3-0 sejr på banen i Gug over de evige rivaler fra St. Restrup. Aftenen bød desuden på pizzaspisning, natløb og hygge på loftet til langt ud på aftenen. Da pigerne efterhånden er blevet store fik de lov at sove længe og vi sluttede af med fælles morgenmad.

Det er skønt at se hvor meget pigerne har udviklet sig socialt og fodboldmæssigt. Så stor tak til trænere, spillere og forældre for den altid store indsats og opbakning.

Vi ses i 2020 til en ny sæson.