Vanvittig afslutning - Serie 3 rykker op

Af coach Flemming Prip.

Eventyret der endte godt.

Efterårssæsonen lakker mod enden og det er lige tid til en status på Serie 3.

Efter en skuffende nedrykning med hele 19 point, var det klart at målsætningen for efteråret, var en hurtig tilbagevenden til serie 2.

Undertegnede overtog holdet sammen med Simon Brix i en spillende assistentrolle. Så med denne konstellation gik vi efteråret i møde, med både håb og tro på egne evner. Som træner ved man det er vigtigt hurtig at lave de første 10 point, som giver ro på bagsmækken. Dem fik vi ret hurtigt og kampene viste også at vi rent fodboldmæssigt var et stykke foran de andre hold i rækken.

Så vi satte os hurtigt på 1 pladsen og alt tegnede lyst efter 7 runder hvor vi toppede rækken suverænt.
Desværre fik vi ti dårlige dage, hvor vi tabte ude til Bælum og Terndup og kun formåede at få 1-1 hjemme mod bundproppen Gistrup. En ellers så sikker sæsonstart blev afløst af frustration over de manglende resultater.
Under os begyndte konkurrenterne at vinde og hen mod slutningen stod det klart at det ville blive en spændende afslutning om den ene direkte oprykning og kval pladsen.

Med masser af hård arbejde til træning, fik vi heldigvis samlet os selv op og på sidste spilledag sikrede vi os med mindst mulige margen den direkte oprykning, da Bælum spillede 2-2 med Vårst i deres sidste kamp. Scoringen faldt dybt inde overtiden, og udløste en kæmpejubel på Vissevej, hvor vi alle sad spændte og ventede på resultatet. Herefter tog løjerne fat og vi kunne holde en fantastisk afslutningsfest i klubben.

I løbet af efteråret har Simon og jeg brugt omkring 40 spillere, hvilket vidner om bredden i klubben og ikke mindst potentialet. Unge som gamle har ydet en fantastisk indsats, og mit makkerskab med Simon har været givende og lærerigt. Også tak til hele klubben for støtten. Gug Boldklub er et fantastisk sted at være med masser af gode kræfter og kammerater. Specielt tak til Kasper Krog fordi du har styr på alt det jeg glemmer.