Årets klubblad nr. 2 ude nu!

Årets andet klubblad er nu på vej i postkassen hos alle husstande i Gug og Visse.

Måske er det landet hos dig? [ Ellers kan du læse det lige her ]

FRA REDAKTIONEN: 2020 er til glemmebogen. Og så dog...

Af Kristian Møller Andersen.

Lad os slå en ting fast. 2020 har været til glemmebogen. På rigtig mange parametre. Ja, jeg taler om covid-19 og de mange negative konsekvenser heraf. I Gug BK har det betydet periodevis lukning af klubhuset, udsættelse/aflysning af stævner, løb og en perlerække af kampe. Senest blev efterårssæsonen pludselig afblæst før tid.

Men hvis man ser bort fra alt dette, selv om det er lidt svært, så har der da været lyspunkter undervejs. I seniorafdelingen rykkede kvindeholdet, som i øvrigt før hed dameholdet (hvad var der egentlig galt med det?), på suveræn vis op i serie 1. Syv sejre, en uafgjort og 0 nederlag siger noget om talentet.
Derudover har U19-holdet haft en overraskende fin sæson. For pludselig var der lidt mod forventning en god stor trup til rådighed for trænerduoen Prip & Johansen. Holdet endte på 2. pladsen i rækken, hvilket må siges at være mere end godkendt. Super godt af gået af det nye trænerteam!
Og så sluttede Serie 4 i øvrigt også som toer i sin række blot et sølle point fra fusionsholdet med det knap så sexede navn Ranum Overlade/Vester Hornum.

Endelig skal vores flagskib i Jyllandsserien selvfølgelig også nævnes. Vi (som altid 'vi' i gode tider og 'de' i dårlige tider...) er nu at betegne som en fast bestanddel af JS, og da sæsonen blev afsluttet før tid, lå vi på andenpladsen og er dermed med i JS1 til foråret. Helt overvældende. Succesen skyldes sikkert mange ting. Men dels har vi et fantastisk dygtigt trænerteam, en ting der givet ikke skal undervurderes, dels har vi selvfølgelig også en række meget talentfulde spillere. Flere af dem ganske unge og helt af 'egen avl', som det hedder. Det eneste man kan frygte lidt er, at større klubber rundt omkring på et tidspunkt går på strandhugst i Gug BK og kaprer nogle af de største talenter. Og selv om cheftræner Kasper Stiller netop har forlænget kontrakten med et par år, er det ikke en selvfølge, at vi har ham så længe. Men det er jo lissom' vilkårene inden for sportens verden.

Ikke noget at sige til at bestyrelsesmedlemmet med det overordnede ansvar for seniorafdelingen, Jonas Thimm Jensbye, går rundt med smilerynker helt oppe under ørerne (hvem sagde The Joker...?).

På sponsorsiden skal det nævnes, at klubben for øjeblikket er yderst attraktiv som samarbejdspartner, og i år har hevet rekordmange sponsormidler ind. Penge, der nok kortvarigt luner i klubkassen, men som formand Gaardsøe & co. nok skal få investeret i bl.a. vores store og i øvrigt meget velfungerende børne- og ungdomsafdeling, hvor flere hold gør det rigtig godt.

Jo-jo, der blæser milde vinde over Gug Boldklub på mange måder på trods af covid-19's raseren i samfundet omkring.

Afslutningsvis vil jeg tillade mig at kaste min helt egen fodboldrelaterede 'Go / No Go' - liste ind for året, der gik.
Go: Gug BK's damer(!), Inge André Olsen, CR7
No Go: VAR, covid-19, Salah

Klubbladet er her, som du kan se, stadig på trods af den omsiggribende digitalisering af snart sagt alting! Og næste år, om alt går vel, i øvrigt i 49. årgang.

God Jul og Godt Nytår fra redaktionen.