Læs årets andet klubblad her

Fra redaktionen: Der emmer af engagement, positivitet og glæde

Af Lars Fischer, redaktionen.

Når jeg som forberedelse til dette skriv ”Fra redaktionen”, løber de indkomne artikler igennem, kan man ikke blive andet end fornøjet over tilstanden i vores kære boldklub. De indkomne artikler emmer ganske enkelt af engagement, positivitet og glæde. Det er dejligt at læse de mange gode historier fra både senior- og børne- og ungdomsafdelingerne i en tid, hvor der ellers er nok af udfordringer at forholde sig til med klima- og energikrise, høj inflation, krig i Ukraine og stigende mistrivsel blandt unge mennesker. Engang i mellem tænker jeg, at det er sundt at standse op og være taknemmelig over, at vi bor i fredelige Danmark i forholdsvis velstillede Gug, hvor vi nok kan mærke, at priserne på el, brændstof, madvarer m.m. er steget, men dog nok skal klare skærene alligevel og få råd til både juleand, julegaver, når tiden, om ikke så længe, er inde til det.

LÆS KLUBBLADET LIGE HER ]

Gug Boldklub fremstår på alle måder veldrevet og med et væld af dygtige bestyrelsesmedlemmer, ledere, trænere og arbejdende ildsjæle på flere niveauer. For at sikre den fortsatte udvikling i børne- og ungdomsafdelingen er Emil Adelborg i sommer blevet ansat som udviklingstræner. Emil skal være med til at skabe en endnu bedre struktur i afdelingerne og desuden fungere som sparringspartner for trænerne og sikre den fodboldfaglige udvikling. Der vil være et fortsat stort fokus på kammeratskab, fællesskab og et sundt/trygt trænings- og læringsmiljø, som det er nedfældet i håndbogen for børne – og ungdomsafdelingen. Emil har skrevet en artikel om sit virke længere fremme i bladet.

Det er glædeligt, at børne- og ungdomsafdelingen er i fortsat stor vækst og at nogle af pigeafdelingerne er blevet rigtig store f.eks. U14 pige, som nu tæller ikke færre end 37 piger - imponerende.

Seniorafdelingen har haft en god sæson, hvor det højest rangerende kvindehold har etableret sig i Kvindeserie Vest og efter, at de lagde særdeles flot ud lige efter sommerferien hen over efteråret, dog tabte lidt af pusten og til slut endte på en flot 5. plads i deres pulje.

Herresenior højst rangerende hold i Jyllandsserie 2 lykkedes at sikre sig den eftertragtede oprykning til Jyllandsserie 1 – efter at de i foråret netop havde glippet oprykning efter Playoffkamp mod Frederikshavn. Stort tillykke med oprykningen herfra. Det stærke hold klarede oprykningen i suveræn stil og afgav undervejs blot 4 points og derfor endte hele 11 points foran nr. 2. En særdeles stærk trup med dygtige individualister, som hvis truppen holdes intakt hen over vinteren, bestemt også forventes at kunne begå sig på det højere niveau i Jyllandsserie 1. Det er stadig en trup med flere lokale drenge fra Gug, Visse og Nøvling suppleret med profiler udefra. Nu venter en ny sæson med nyt trænerteam efter et farvel til Kasper Stiller, som efter 5 gode år i Gug, tager videre til et nyt skridt i hans trænerkarriere. God vind og tak til Kasper herfra. Det bliver spændende at følge holdet i den kommende sæson.

Kig endelig ned i den kommende sæson til en gang Match Day i de flotte rammer på Fan- og eventzonen.

Til slut en bøn herfra om, at I vil tage godt imod de børn, der i den kommende tid kommer rundt i Gug for at sælge årets julekalender. Overskuddet herfra gør til gode formål som stævner, ture og andre arrangementer for børne- og ungdomshold.

Gug Boldklubs Venner vil desuden i ugerne op til jul igen i år sælge juletræer fra klubhuset, så her er endnu en mulighed for at støtte arbejdet i boldklubben.

Til slut ønskes god læselyst samt en glædelig jul og et godt nytår fra redaktionen.

[ LÆS KLUBBLADET LIGE HER ]