Nyt klubblad - Solen skinner, sådan!

Leder af Anders Nørgaard, redaktionen.

[ Læs det nye klubblad - her ]

Så er foråret – i skrivende stund – så småt på vej, og dermed er Gug Boldklubs klubblad igen på ’banen’ med en række gode og spændende indlæg – om dels sportslige forvent­ninger til den kommende sæson og dels om forventninger det fortsatte arbejde med en ’opdatering’ af klubbens anlæg herunder klubhuset på Vissevej - men også om hvad har foregået og/eller kommer til at foregå i de forskellige afdelinger/aldersgrupper inden for begge køn (for nu at være politisk korrektJ). Først i bladet finder du indlæg om det kommende arbejde med opdateringen, der nødvendigvis kommer til at kræve frivillig arbejdskraft.

Frivillig arbejdskraft som det inden for andre idrætsgrene/klubber er blevet sværere og sværere at rekruttere blandt klubbernes medlemmer og forældre, dels pga. faldende medlemstal og dels fordi forældre aldrig har haft mere fritid og derfor ikke kan/vil finde tid til foreningsarbejde! Men med høje medlemstal på ungdoms-, kvinde- og herresiden, og med de faciliteter klubben råder over og planlægger, bør det ikke være problem for Gug Boldklub at rekruttere frivillige. Hvem vil ikke gerne gi’ en hånd med i klub, hvor tingene spiller, og der er styr på sagerne – som nuværende og tidligere bestyrelser og ungdoms­udvalg har haft gennem mange år?

Gug Boldklub er en breddeklub, og som det fremgår af et indlæg, er der i ungdoms­afdel­ingen styr på sagerne, så der er plads til, at enkelte talentfulde ’ungdomsspillere’ i en årgang kan rykkes en række op for at prøve kræfter med ligeværdige medspillere – når blot de ansvarlige trænere/ledere er deres roller bevidste og sørger for god kommunikation til spillere, der måske føler sig tilsidesat for at gøre plads til de oprykkede spillere.

Et andet spændende indlæg behandler status i seniorafdelingen, hvor der er rekordmange hold og en stærk sammenhængskraft, hvilket giver en positiv effekt på fællesskabet, der vokser. Sideløbende med det voksende fællesskab vokser samarbejdet på trænersiderne i mellem de forskellige afdelinger – helt ned til trænerne for serie 4 og 5, men læs selv indlægget, der også giver en status på seniorholdenes start på sæsonen.

Klubbens førstehold i herresenior har aldrig spillet i en højere række end i denne sæson – nemlig i Herrer Jyllandsserien 1. Ved dette indlægs tilbliven har holdet allerede spillet tre kampe – med en hjemmebanesejr (over Hobro IK) og to knebne nederlag på udebane (mod hæderkronede Vorup FB og Aarhus 1900) som resultater – og holdet ligger på en øjeblikkelig sjetteplads (ud af otte). Der venter derfor et yderst spændende ’Opgør om Ådalen’ mod Aalborg Chang (placeret lige over Gug Boldklub med et point mere), der er inviteret til MatchDay på Vissevej lørdag 15. april. Samme dag har kvinderne førstehold også inviteret Romalt IF til MatchDay i Kvindeserien Vest. Førsteholdet har bidt sig fast i denne række de sidste to sæsoner, men har desværre tabt den første og eneste kamp, de har spillet indtil nu i denne sæson, så en sejr over Romalt IF (tre point efter tre kampe) vil være kærkommen.

Inde i bladet findes indlæg, hvor bl.a. trænerne for ovennævnte hold kommer til orde, ligesom der findes indlæg om klubbens målmandstræner, der vender tilbage til klubben, og om U17, der havde en succesfuld tur til en fodboldturnering i Brabant – der ligger i Tulipanland (læs Holland). Der er også lidt filosofisk nyt om/fra den gamle garde – nærmere bestemt Super Grand Oldboys - samt flere andre interessante indlæg og sidst, men ikke mindst rundes der af med et indlæg skrevet af utrættelige og allestedsnærværende Benny Nygaard (kulturbærer, ansvarlig for dette klubblad, hjælper til MatchDay, udebanetilskuer til JS-kampe og øvrige kampe, mmm.), der skriver om ’Rigets Tilstand’ hos Gug Boldklubs Venner. Gug Boldklubs Venner – i daglig tale ’Vennerne’ – er tæt på at være uundværlige for den daglige drift af Gug Boldklub. ’Vennerne’ arrangerer Markedsdag, sælger juletræer, sælger julekalender, arrangerer Veteranaften og støtter økonomisk ungdomsarbejdet i form af bl.a. tilskud til deltagelse i fodboldturneringer i det store så udland, så støt op om ’Vennerne’ og bliv medlem af Gug Boldklubs Venner. Se hvordan i bladets sidste artikel.

God sæson og læselyst!

Læs det nye klubblad - her ]