Sol og sommer på Vennernes Dag

Af Benny Nygaard, Gug Boldklubs Venner.

I år faldt Vennernes Dag igen sammen med en stor fodbolddag på klubanlægget, nemlig lørdag den 17. august til efterårets MatchDay nr. 2.
Og vejret artede sig heldigvis så nogenlunde fra sin bedre side med sol, behagelig temperatur og kun lidt vind – hele dagen.
Ud over at lave en social begivenhed for lokalbefolkningen var dagens aktiviteter en god anledning til at tjene lidt penge til gode formål i Gug Boldklub - og det går selvfølgelig bedst, når vejret arter sig. Kassereren har foreløbig konstateret, at der kan forventes et nogenlunde pænt overskud fra dagens indsats, så dette er jo ganske godt!

Mange gæster på klubanlægget

Vennernes Dag begyndte med det traditionelle gratis kaffebord til de morgenfriske - med sprøde friskbagte rundstykker sponsoreret af Jensen Brød ude fra Aalborg Øst. Omkring middagstid blev der ligeledes budt på det traditionelle gratis sildebord – delvist sponseret af Meny ovre på Skalborg Bakke. Begge arrangementer her var dog noget hæmmet af, at vi ikke mere – som tidligere - holder loppemarked, hvor ivrige gæster stod i kø for at komme til.
Men hen over dagen kom der heldigvis flere og flere gæster på klubanlægget – både lokale og gæster fra de hold, der udefra var på besøg. Mange af disse var spillelystne og brugte pænt med skillinger i den bugnende tombolavogn, som også i år blev dagens sællert. De mange gevinster i tombolaen var alle sponseret af en række gavmilde sponsorer, hovedsageligt fra lokalområdet. Og disse sponsorer er bestemt altid rare at have med på holdet – og uundværlige! Så 1000 x TAK til jer alle!

Ungdoms- og seniorkampe på programmet
Dagen bød i øvrigt på en del fodbold. Om formiddagen med mange ungdomskampe og også om eftermiddagen, hvor flere af klubbens seniorhold spillede vigtige kampe. Der var derfor helt godt i gang i den midt på dagen, hvor vejret var ganske behageligt. Gug Boldklubs flagskib, Jyllandsserieholdet, vandt heldigvis den vigtige kamp mod Guld-Haralds barndomsklub Ffi,  Rødspætterne fra Frederikshavn – men dog kun med 3-2 trods stor overvægt i spil og chancer. Den gode sejr medvirkede naturligvis til at højne stemningen resten af dagen og fik mange til at blive lidt længere.
Undervejs var det i øvrigt herligt at opleve de mange børn, som dagen lang tumlede på den opstillede hoppeborg, mens den øvrige familie slappede af på forskellig vis med at se fodbold, spise mad fra grillen eller indtage læskedrikke af forskellig slags. Og børnene benyttede lejligheden lige til lukketid med at lave krumspring og andre løjer på den festlige hoppeborg, ja de var næsten ikke til at drive hjem derfra.
Desværre mislykkedes det i år at skaffe tilstrækkelig opbakning til at gennemføre en planlagt fællesspisning med levende musik om aftenen – igen det festlige tremands band, Rococo.
Mange benyttede dog alligevel lejligheden til at blive på stadion og organisere mindre fælles selskaber, hvor bl.a. velduftende pizzaer blev fortæret med velbehag sammen med liflige drikkevarer. Kreativiteten og tilslutningen manglede således ikke, da dagen gik på hæld.

Alt i alt blev Vennernes Dag tydeligvis atter en dejlig dag for fællesskabet på det flotte og velfungerende klubanlæg, Skjøtt Arena.

Stor tak fra Gug Boldklubs venner
Fra Gug Boldklubs Venner skal der lyde en stor tak til de mange gode klubfolk, der har givet en hånd med, da der skulle planlægges, klargøres, løftes, bæres, serveres og ryddes op samt lukkes ned. Dejligt med det gode samarbejde deromkring.
Og som altid, når Vennerne går på banen, vil overskuddet nu gå til gode formål i Gug Boldklub, og herunder bl.a. til aktiviteter på ønskesedlen for enkelte hold eller afdelinger.

Vennernes Dag skal gerne fortsætte fremover, og nogle gode folk vil derfor inden længe evaluere forløbet i år – bl.a. med henblik på at fremkomme med forslag til, hvordan endnu flere får lyst til at deltage.