Trænerteamet på plads hos Kvinde Serie Vest-holdet

Succesduo fortsætter mens Torben Siqueira Røgilds får ny rolle som holdleder.

Det var med store ambitioner og forhåbninger, at Gug Boldklub i december 2020 præsenterede Jan Madsen og Thomas Dal Andersen som nye trænere for vores daværende førstehold i kvindernes serie 1. Den 2-årige aftale udløber her med udgangen af 2022, og vi er meget glade for at kunne meddele, at samarbejdet i første omgang er forlænget til udgangen af 2023.

Vi kan i dag konstatere, at vi har fået meget ud af den daværende satsning – der er stor opbakning omkring holdene fra spillere og tilskuere, og den sportslige udvikling har været imponerende. Jan og Thomas rykkede via to oprykninger det første år klubben fra serie 1 til Kvindeserie Vest, hvor holdet siden har manifesteret sig som et af rækkens stærkeste hold med en 2. og 5. plads.

Jan og Thomas har i den to-årige periode skubbet til kulturen og stillet stadigt større krav til spillerne og klubbens setup på kvindesiden, og dette på en måde, hvor der er respekt for, at vi er en udviklingsklub, som favner spillere på alle niveauer. Der arbejdes seriøst og hårdt ud fra klubbens ønsker om, at spillere fra egen ungdomsafdeling skal kunne bringes ind i seniormiljøet og være vigtige spillere på seniorholdene, og vi er glade for at se det tydelige Gug DNA på kvindernes 1.- og 2.-hold. Samtidig har trænerne og spillerne gjort en stor indsats for at rekruttere nye spillere og integrere dem godt i klubbens sociale liv, og vi ser heldigvis stadig mange nye spillere, som er klar til at prøve sig af hos Gug Boldklubs kvinder.

Vi er overbeviste om, at der er mere godt i vente fra spillerne og trænerduoen, og vi ser frem til at følge holdet i den stærke Kvindeserie Vest-pulje i foråret. Samtidig er vi glade for, at Torben Siqueira Røgilds har takket ja til at være holdleder for holdet i 2023. Torben har de seneste 1½ år stået i spidsen for kvindernes 2. hold, hvor han har fået skabt en solid stamme omkring holdet, som både har haft en op- og nedrykning i perioden. Torbens private situation gør, at har mindre tid til fodbolden på træningsbanen, men vi er utroligt glade for at beholde ham i klubben i denne vigtige funktion. Samtidig vil han kunne træde til på træningsbanen, hvis der opstår akut behov for dette, ligesom har vil kunne fungere som et stærkt bindeled mellem 1.- og 2.-holdet bl.a. for flere af vores unge talenter, som står på spring til at spille med omkring 1. holdet i foråret.

Vi arbejder fortsat hårdt på at finde den rette træner til serie 2-kvinderne til den nye sæson, og her arbejder vi både via dette opslag Gug BK søger træner til serie 2 kvinder (gugboldklub.dk) og gennem netværk på at finde den rette profil. Hvis du har interesse eller kender en, der kunne have profilen, så tag endelig kontakt til os. Torbens trænermakker på 2.-holdet, Susan Nielsen, stopper også som træner, men vi håber også, at vi ser hende i en funktion i den nye sæson.

Der arbejdes videre med trænerkabalen på tværs af seniorholdene, og der er i første omgang nyt omkring herrernes JS1- og serie 2-trænerteams inden længe.

Sportslige julehilsner fra
Seniorudvalget